Re: Dziwne rezultaty podkręcania Athlona 1700+

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Thu 06 Feb 2003 - 02:45:34 MET

Artur Gawryszczak claimed:
> Jak ci powiem że kiedyś trafiłem na ustawienie przy którym w nocy 3DMark
> padał po 2÷5 godzinach a w dzień nie chciał to uwierzysz? [*]

Dawno już przestałem wierzyć, że komputery są ściśle deterministyczne.
Teraz wierzę raczej w troszkę uporządkowany chaos ;)

> Ale jeśli
> seti z burnem się godzą to już jest niezły test, bo burn potrafi
> zwiększyć moc grzewczą procka o 1/3 (na oko) :-)

Nie pada dlatego, że wyłączyłem w biosie funkcję shutdown. Liczę na to,
że ABS jest poprawnie zaimplementowany :>>

> Hehe. A ja mam 38°C przy spowolnionym do 160/255 wiatraku po dłuższej
> kompilacji (idle=27°C) ... ino że trwa ona ze 2.5× dłużej niż u ciebie

Z tego co tu czytałem, to niepodkręcony 1700+ (czyli 11x133) powinien
właśnie tyle mieć jak nic nie robi (38st). Nigdy nie widziałem takiej
temperatury u siebie (nawet z tym wyjcem z tyłu obudowy).

> ... Dobrze, że nie codzień tak, bo bym jednak zmieniał :)

Ja mam gentoo ;)

> Istotnie. Jak mojego nagrzałem do prawdziwych 80÷90°C to radiator się
> czuło namierzając policzkiem z 30cm ;-)

Ciągle mnie martwi to, że mam słaby radiator (żadnej miedzi) i dużo pasty na
procku. Ta pasta to by było 10stopni i właśnie o tyle za dużo mi pokazuje
firmowy HM Solteka.

> Jak zrobisz dobre stress-testy, to potem jak jakiś soft się sypie to nie
> będziesz potrzebował sprawdzać, czy to przez O/C, czy przez co innego :-)

O! To ważne.

> [*] W nocy bywa, że kaloryfery grzeją nieco mocniej i było o jakieć 3°C
> cieplej.

Człowiek w nocy też dużo ciepła produkuje ;)

> A najgorzej wspominam pewną dwuprockową Alphę, co zawisała
> czasem po 5 min, a czasem po 2 dniach liczenia, najwyraźniej nie od
> temperatury, ale to już NTG ;-)

Ludzie tu o kraki do gier pytają nawet - co sobie będziesz żałował :)
Przynajmniej ciekawe. Opisz...

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]
Athlon XP 1700+ (@10x166), Soltek 75DRV5-C, Riva Vanta (@120%)