Re: temperatura athlona xp 1700+

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Sun 23 Feb 2003 - 22:56:16 MET

wek claimed:
> kupilem ostatnio (w sobote) athlona xp 1700+ i ma on temperature okolo 50
> stopni (od 47 do 52) juz po odpaleniu windowsa, bez zadnych gier czy
> programow. czy to normalne?

Ja też tak mam.

> radiator mam dosyc duzy, z miedziana podstawka,
> nalozylem paste silikonowa, firmy jamicon, wentylator kreci 4000 obrotow
> (czyli maks ile moze, bo ma regulowane obroty od 3000 - 4000).

Radiator duży, ale bez miedzi, pasta pod spodem, wentylator nie wiem na ile
się kręci, ale jest dosyć cichy.

> slyszalem
> ponoc, ze przy athlonach ze starszym rdzeniem jest to normalne (taka
> temperatura), ale przy athlonach 0,13 mikrona to ponoc za duzo, czy to
> prawdA?

Mam athlona XP 1700+ 0,13 z serii A (zasilany 1.5V).

> czy to mozliwe, aby teraz jeszcze wsprzedali mi procesor ze starszym
> rdzeniem?

Mogłeś dostać wersję 1.5V, czyli serię A (stepping 0 0). Zobacz w wcpuid.
Jeśli dostałeś tą serię A, to natychmiast spróbuj wymienić procesor na taki
z serii B (stepping 1 1) - świetnie się kręcą. Na moim magiczna granica to
1700Mhz :( (mam wtedy 55st w windzie gdy nic nie robię).

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]