Re: Sciema z kartami Radeona

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Mon 03 Feb 2003 - 01:50:02 MET


tojak claimed:
>> Dla nas, konsumentów, lepiej by było nie widzieć sztuczek typu ge4 mx se,
>> ale bez nich nvidia nie przetrwałaby długo. Bo nie każdy kupi ge FX od
> razu
>> po premierze.
> Bronisz firmy a nie siebie jako konsumenta ???

Przecież bronię konsumenta. Bronią firm przeciw nam jest asymetria
informacji. Dlatego trzeba wszędzie trąbić, że ktośtam wypuścił to i to i że
to jest gówno. Bo inaczej ludzie to kupią.

> Jak firma ma pol rynku to dyktuje co chce a zwlaszcza cena na topowy model
> FX, ktore przerasta ATI.

Trolujesz ? Jutro będę miał odpowiedź na takie teksty :)

> To nie ma nic do rzeczy jesli chodzi o wczesniejsze modele. Sa pewne zasady
> marketingu, ktore mowia, ze przy obnizeniu cen za drozsze produkty ich
> sprzedaz nie wzrosnie duzo jesli obnizki nie beda dostatecznie wysokie.

To nie ma nic do marketingu. To się nazywa cenowa elastyczność popytu i
rzeczywiście w segmencie najwyższych cen polityka ich obniżania nic nie
daje.

Ale firmy nie tak myślą. One dzielą rynek na:
gwiazdy - ich sprzedaż najszybciej rośnie
dojne krowy - nienajnowsze modele, ale wielce dochodowe z powodu dobrej
opinii itp
psy - modele na 'wylocie'
znaki zapytania - jak nazwa wskazuje :)

W każdym razie powyższe kategorie nie mają aż tak strasznie dużo wspólnego z
ceną. Wiążą się z cena * ilość_kupujących_w_czasie_następnego_kwartału.

> W
> praktyce firmie nie oplaca sie robic obnizki o 50% jesli tyle pchnelo by
> wzrost sprzedazy topowego modelu.

Pewnie - straciliby dużo kasy, bo w wysokich segmentach efekt snoba jest
silny.

> Segment dla ubogich obsluguje sie inaczej.
> Przycinasz mercedesa do 2/3 dlugosci, wstawiasz silnik od trabanta,
> zostawiasz znaczek Merca. I chodzi jak swieze buleczki, bo kto wie ile koni
> ma taka gablota.

Dokładnie - asymetria informacji oraz pozytywna identyfikacja topowej marki.
Trzeba z tym walczyć. Np. nie pisać, że Soltek robi słabe płyty bo nie
nazywa się Asus :>

-- 
       [ http://www.stringi.com/viper/ ] 
When was the last time you did something for the first time ?


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 09:17:13 MET DST