Re: WinXP i Win98

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Tue 24 Dec 2002 - 13:27:34 MET

Użytkownik "Maciej Szadowski" <szadowski_m_at_op.pl> napisał w wiadomości

> No niestety nie dopisal sie sam do menu startowego., musialem uzyc
> Fixboot spod konsoli naprawczej. Tylko teraz niby sa do wyboru 2
> systemy, XP uruchamia sie, ale gdy probuje wybrac win98 to wyskakuje
> jakis blad we/wy... i cos tam dalej. Plik boot.ini mam taki:
> [Boot Loader]
> timeout=30
> Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
> [Operating Systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
> Professional" /fastdetect
> C:\="Microsoft Windows 98"
     ^^^^^^^^^^^^^^
A to co? Jak widać, dopisał się.

> Po uruchomieniu spod XP msconfig i wybraniu 'Sprawdz wszystkie sciezki
> rozruchu' wypisuje mi, ze linia C:\="Microsoft Windows 98" nie odnosi
> sie do prawidlowego systemu operacyjnego. Co moze byc nie tak? Jak
> powinien wygladac plik boot.ini?

Musisz mieć plik c:\Bootsect.dos, do którego domyślnie odwołuje się
ntldr przy uruchamianiu linijki c:\="Microsoft Windows 98". Ten plik
powinien był* zostać utworzony przez instalatora 98 (jest w każdym razie
zawsze tworzony przez instalatora XP...). Zawiera on kopię bootsektora
partycji C z kodem ładującym pliki startowe W98, czyli Io.sys itd. Można
go samemu utworzyć zgrywając pierwszych 512 bajtów tej partycji jakimś
hexedytorem albo nawet debug.exe. To samo zrobi tez wspomniany przeze
mnie Bootpart**. Przedtem jednak trzeba wykonać sys c: spod DOS-a, żeby
znalazł się w nim kod ładujący W98 a nie XP jak jest w tej chwili. Po
skopiowaniu bootsektora ponownie przywracasz bootmanagera XP poleceniem
fixboot.

*sam mam już wątpliwości, nie zwróciłem uwagi na to czy ten plik był na
mojej partycji przed instalacją W98.

**plik Bootsect.dos utworzy także wspomniana wcześniej automatyczna
naprawa XP (oczywiście - wcześniej sys c:). Patrz
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q238359 z tym,
że w XP pozostawiono jedynie opcję "fast repair".

M.