Re: WinXP i Win98

Autor: Maciej Szadowski (szadowski_m_at_op.pl)
Data: Tue 24 Dec 2002 - 12:37:13 MET

> Normalnie. Instalujesz i tyle*. Na 99% W98 sam dopisze się do menu
> startowego XP, w każdym razie u mnie się dopisuje (W98 SE PL+W2k PL), z
> tym że ja instaluję 98 ręcznie uruchamiając setup.exe z katalogu
> instalacyjnego \WIN98 na płytce. Jeden z grupowiczów instalował nawet
> W95 i też sam dopisał się do menu startowego...
> Gdyby jednak instalator W98 nadpisał bootmanagera XP, to wystarczy go
> odtworzyć poleceniem Fixboot spod Konsoli naprawczej.
> A jeśli zdarzy się, że XP nie będzie miał W98 w menu startowym, to
> wystarczy a/ przeprowadzić proces automatycznej naprawy XP bądź b/
> [...]
No niestety nie dopisal sie sam do menu startowego., musialem uzyc Fixboot
spod konsoli naprawczej. Tylko teraz niby sa do wyboru 2 systemy, XP
uruchamia sie, ale gdy probuje wybrac win98 to wyskakuje jakis blad we/wy...
i cos tam dalej. Plik boot.ini mam taki:
[Boot Loader]
timeout=30
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows 98"

Po uruchomieniu spod XP msconfig i wybraniu 'Sprawdz wszystkie sciezki
rozruchu' wypisuje mi, ze linia C:\="Microsoft Windows 98" nie odnosi sie do
prawidlowego systemu operacyjnego. Co moze byc nie tak? Jak powinien
wygladac plik boot.ini?