Re: Skladam NOWEGO kompa i prosze o rade.

Autor: Michał Młynarczyk (faq_at_telefon.gsm.pl)
Data: Mon 11 Nov 2002 - 20:04:23 MET

Norbert napisał/a...

N> Planuje zlozyc maszynke "na czasie". Przegladam cenniki podzesplow i juz
N> kompletnie zglupialem.
N> Chce jak najleprze podzespoly zeby byl to komputer najszybszy jak sie da w
N> rozsadnej cenie.
N> Jaki polecacie procesor , P4 2,8 ???? cz moze jakiego AMD bo sa tansze , ale
N> nie wiem czym sie roznia od intelowskich na kozysc i niekozysc. ( 533
N> preferowane)

 Procesory Intela i AMD są podobnej jakości. To samo chipsety dla nich
 przeznaczone. Nie ma większych problemów z jednymi ani drugimi.
 Wydajność jest zbliżona. AMDki są tańsze.

N> Co do plyty glownej to oczywiscie zaleznie od marki procesora ale na plytach
N> glownych sie akurat zupelnie nie orientuje
N> Doradzcie cos sensownego co bedzie dzialac sprawnie szybko i bede mogl
N> modernizowac w przyszlosci kompa bez wymiany plyty glownej tak od razu.
N> Chcialbym moc potem dolozyc pamieci do okolo 2GB
N> Pamiec chce DDR ... 512 .. pewnie kingston ale nie wiem jak
N> szybkie...najlepiej najszybsze ale to tez przeciez od procka i plyty zalezy.

 Proponuję coś na Vii KT400 (Microstar, Soltek, Gigabyte) + Athlon
 1600-2000+.

N> Dysk sobie upatrzylem ze ma miec okolo 100GB i 7200obrotow. W miare cichy.
N> Teraz mam IBM 45GB i jest super cichutki i niezawodny.

 Segate Barracuda IV albo V.

N> Frafika... no wlasnie ... wolalbym karte pracujaca pelna para a nie jakiegos
N> MXa. Preferuje Geforce , raczej 4 i z serii TI...4200? 4400??? 4600???
N> 128DDR

 IMO lepiej ATI Radeon 8500 albo 9700 - zależnie od funduszy...
 Chociaż TI też są niezłe.

N> modem , sieciowke , juz mam wiec to odpada.
N> Karta muzyczna ... jako ze wychowalem sie na sound blasterach i na nich
N> zjadlem palce to wole sie trzymac jednej firmy.
N> SB Audigy ... koniecznie musi dzialac z dzwiekiem 5.1 bo taki komplet
N> glosnikow mam .. Slyszalem ze wyszla juz SB Audigy 2 ale nic o niej nie
N> wiem.

 Cretive=paskudztwo IMO. Ale co kto lubi.

N> Zapomnialbym , obilo mi sie o uszy okreslenie RAID... co to jest , do czego
N> sluzy dokladnie i co daje . i czy warto , z tego co wiem to ma wspolnego cos
N> z dyskami twardymi i podlaczeniem ich do plyty glownej obslugujacej ten
N> RAID.

 W dużym uproszczeniu daje możliwość spięcia dwóch dysków tak, że ich
 pojemności się sumują albo tak że jeden jest backupem drugiego.

N> Narazie pracuje na nagrywarce LG 8080B ... nie mam z nia problemow ale
N> chcialbym cos szybkiego...doradzcie.

 Cokolwiek od Teaca albo Plextora.

N> Obudowa ... tutaj wybor jest ogromny ale czym sie kierowac i co wybrac ...
N> zaznaczam ze zalezy mi na duzej ilosci slotow 5,25 , minimum 4 bo planuje
N> wlozyc troche urzadzonek.

 Najlepiej Enlight, albo - jeśli funduszy wystarczy - Coolermaster.
 Ważny jest zasilacz - powiem brutalnie - te poniżej 150zł są
 zazwyczaj kiepskie.

N> Moze jeszcze jakes sugestie co warto wrzucic do komputerka by usprawnic ,
N> przyspieszyc dzialanie itp.
N> Komputera bede uzywal w kolejnosci : GRY i Grafika komputerowa, Filmy,
N> Internet, zadziej biurowe roboty.

 Mysz optyczna + klawiatura Logitech albo Microsoft. Monitor - polecam
 Samsungi :)

--
[ Michał Młynarczyk | faq @telefon.gsm.pl | GSM609... | GG 102937 ]
[ Serwis informacyjny TELEFON.GSM --- http://telefon.gsm.pl ----- ]