Skladam NOWEGO kompa i prosze o rade.

Autor: Norbert (norbert_grom_at_wp.pl)
Data: Mon 11 Nov 2002 - 18:15:24 MET

Jak w temacie.
Planuje zlozyc maszynke "na czasie". Przegladam cenniki podzesplow i juz
kompletnie zglupialem.
Chce jak najleprze podzespoly zeby byl to komputer najszybszy jak sie da w
rozsadnej cenie.
Jaki polecacie procesor , P4 2,8 ???? cz moze jakiego AMD bo sa tansze , ale
nie wiem czym sie roznia od intelowskich na kozysc i niekozysc. ( 533
preferowane)
Co do plyty glownej to oczywiscie zaleznie od marki procesora ale na plytach
glownych sie akurat zupelnie nie orientuje
Doradzcie cos sensownego co bedzie dzialac sprawnie szybko i bede mogl
modernizowac w przyszlosci kompa bez wymiany plyty glownej tak od razu.
Chcialbym moc potem dolozyc pamieci do okolo 2GB
Pamiec chce DDR ... 512 .. pewnie kingston ale nie wiem jak
szybkie...najlepiej najszybsze ale to tez przeciez od procka i plyty zalezy.
Dysk sobie upatrzylem ze ma miec okolo 100GB i 7200obrotow. W miare cichy.
Teraz mam IBM 45GB i jest super cichutki i niezawodny.
Frafika... no wlasnie ... wolalbym karte pracujaca pelna para a nie jakiegos
MXa. Preferuje Geforce , raczej 4 i z serii TI...4200? 4400??? 4600???
128DDR
modem , sieciowke , juz mam wiec to odpada.
Karta muzyczna ... jako ze wychowalem sie na sound blasterach i na nich
zjadlem palce to wole sie trzymac jednej firmy.
SB Audigy ... koniecznie musi dzialac z dzwiekiem 5.1 bo taki komplet
glosnikow mam .. Slyszalem ze wyszla juz SB Audigy 2 ale nic o niej nie
wiem.
Zapomnialbym , obilo mi sie o uszy okreslenie RAID... co to jest , do czego
sluzy dokladnie i co daje . i czy warto , z tego co wiem to ma wspolnego cos
z dyskami twardymi i podlaczeniem ich do plyty glownej obslugujacej ten
RAID.
Narazie pracuje na nagrywarce LG 8080B ... nie mam z nia problemow ale
chcialbym cos szybkiego...doradzcie.
Obudowa ... tutaj wybor jest ogromny ale czym sie kierowac i co wybrac ...
zaznaczam ze zalezy mi na duzej ilosci slotow 5,25 , minimum 4 bo planuje
wlozyc troche urzadzonek.
Moze jeszcze jakes sugestie co warto wrzucic do komputerka by usprawnic ,
przyspieszyc dzialanie itp.
Komputera bede uzywal w kolejnosci : GRY i Grafika komputerowa, Filmy,
Internet, zadziej biurowe roboty.
Pozdrawiam i licze na odzew ... Z gory wielkie dzieki.
Pozdrawiam i jeszcze raz prosze o pomoc.

--
Norbert
norbert_grom_at_wp.pl