Re: Cicha obudowa

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Tue 26 Nov 2002 - 10:52:06 MET

In article <arvfdn$5l1$1_at_news.onet.pl>, Ziomall wrote:

> Czyli za 200 zl moge sobie kupic tylko zatyczki do uszu? Nie chse wydac
> kasy bez sensu na nowa obudowe o kosmicznych ksztaltach. Potrzebuje tylko
> czegos cichego. A moze sam zasilacz wystarczy wimienic? Moze ktos poleci
> mi jakis dobry/cichy/nie za drogi coller na CPU i zasilacz 300 W?

Jeśli przeznaczasz na to 200zł, to kup za 100zł "zwykłą" obudowę, a za
drugie 100zł zestaw do chłodzenia wodnego. W ten sposób wyciszysz największe
źródło hałasu, jakim jest wiatrak na procesorze. A ponieważ chłodzenie wodne
"wyciąga" ciepło procesora na zewnątrz obudowy, to można dzięki temu
znacznie zwolnić wiatrak w zasilaczu, tak, że prawie go nie słychać. Ja tak
zrobiłem i na razie jestem bardzo zadowolony. Obawiam się, że nic cichszego
nie wymyślisz, żadne tam "chiefteci" i "enlighty", to są wszystko zwykłe
blachy, grubsze czy cieńsze, ze zwykłym, chińskim zasilaczem. Zauważyłem, że
na tej grupie panuje kult magicznej, "markowej" obudowy, podobnie, jak na
grupie rowerowej kult tytanowej śrubki z laserowo wygrawerowaną nazwą
"markowego" producenta.

Paweł