Re: enlight'y tez sie psuja!

Autor: Krzysiek Szczepanek (silverman_at_go2.pl)
Data: Tue 26 Nov 2002 - 10:42:08 MET

Flamaster wrote:

> A jaka jest różnica, gdy spali się Codegen czy Enlight? Miałem
> Codegena który mi się spalił i jednocześnie spalił kartę grafiki.

Ciesz sie, ze tylko :)

> Gdybym miał Enlighta i miałbym tego pecha, że też byłby wadliwy to
> karta grafiki i tak by pewnie poszła z dymem.

Zle zalozenie. Dlaczego najczesciej pala sie zasilacze? Z powodu zbyt
duzego skoku napiecia w sieci albo z duzego obciazenia. Problem w tym, ze
kieskie zasilacze puszczaja wtedy duze napiecie na podzepoly komputerowe.
Jak to sie konczy to nie trzeba mowic... Dobrej klasy zasilacz ma
zabezpieczenia i najgorszym wypadku sam sie spali albo spali bezpieczniki
w najlepszym wylaczy sie.

> Zabezpieczenia przed uszkodzeniami ze strony zasilacza powinny chyba
> występować po stronie kart czy też płyty głównej?

Ale nie wystepuja. Dyski w tylko w malym zakresie moga saobie regulowac
napiecie, reszta podzepolow pewnie tez.

--
Krzysztof Szczepanek
Old School Mentality