Re: Moc zasilacza

Autor: j23 (wiesiek-NOSPAM_at_supra.com.pl)
Data: Thu 17 Oct 2002 - 12:25:59 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości
> Hi,
>
> Bo do dokładnego sprawdzenia zasilaczy trzeba by mieć odpo-
> wiednio dużą ich partię oraz dobry sprzęt.

No wlasnie, skad zatem tyle "fachowcow" twierdzacych, ze oni to wiedza na
pewno.

> Weź pod uwagę, że tak naprawdę nie liczy się aż tak bardzo moc
> uzyskiwana przez zasilacz (która rzeczywiście może się różnić
> w zależności od marki zasilacza) -- bo trudno jest znaleźć
> komputer wymagający ponad 150 W

To wlasnie psalem kiedys na grupie i zostalem totalnie zjechany przez tzw.
"ekspertow", ktorzy twierdzili, ze 250W to jest absolutne minimum.

> Ważniejsza
> jest niezawodność i odporność zasilacza.

Z tym calkowicie sie zgadzam.

> Wystarczy poczytać
> grupę aby stwierdzić, że Codegeny albo padają same z siebie
> czasem, albo wystarczy im do tego drobne przepięcie z sieci
> zasilającej. Enlighty są jednak odporniejsze.

Ja nie twierdze, ze Enlight jest gorszy of Codegen'a - bo oczywiscie jest
lepszy. Uwazam tylko, ze wiekszosci wypadkow wydawanie na Enlight'a 300 zl
jest bez sensu.

> Jakiego gniazdka i jakim miernikiem?

Niestety nie znam sie na tym. Miernik byl uniwersalny, a gniazdko zwykle
takie jak montuje sie w scianach. Miernik byl wpiety pomiedzy to gniazdko za
listwe zasilajaca.
Generalnie prowizorka, ale nie byly to jakies profesjonalne testy.

> Obciążane były _wszystkie_ linie?

Tak mi sie wydaje...