Re: Moc zasilacza

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Thu 17 Oct 2002 - 12:31:36 MET DST

Hi,

Alchemist wrote:

> To rozumiem i nie zaprzeczam, natomiast z tymi Codegenami jest IMHO tak jak
> z ECSami - w zależności od modelu, rewizji i aktualizacji BIOSu - raz lepiej
> raz gorzej, trzeba też wiedzieć co się z czym nie lubi i tyle.

Problem w tym, że kapryśna płyta kosztuje Cię "jedynie" nerwy
i czas. Kapryśny zasilacz może Cię kosztować tysiące złotych,
gdy spali wszystkie elementy komputera (niekoniecznie nawet
w wyniku przepięcia). Lepiej wydać 100 zł więcej i mieć większą
nadzieję, że nic złego się nie stanie. Niektórzy idą jeszcze
dalej: ja na przykładdo dobrego zasilacza (230 W, jeszcze AT :) )
mam dołożonego UPSa i listwę przeciwprzepięciową i choć nie mam
pewności, czy np. w czasie burzy to wszystko przeżyje, ale
już parę razy ten cały zestaw naprawdę uratował mi sprzęt.

> Teraz się go czepiasz. Sam pisał że się *dokładnie* na tym nie zna i pisze to
> co widział. IMVHO zasilanie szło przez watomierz a napięcia DC były mierzone
> jakimiś multimetrami.

Od razu czepiam... Ja chcę się tylko dowiedzieć :) Bo jeśli
obciążenie było pojedyncze, to nie można było pomierzyć
jednoczesnego poboru na wszystkich liniach (co da zupełnie
inne wyniki niż sumowanie mocy uzyskanych z pojedynczych
linii). Nie był też wyspecyfikowany rodzaj miernika: oczy-
wiście powinien to być watomierz, ale zdarzają się "pomiary",
w których wykorzystano amperomierz TrueRMS (co jeszcze nie
jest takie złe, ale wymaga uwzględnienia przesunięcia fazo-
wego), lub co gorsza zwykły amperomierz prądu zmiennego
(co jest zupełną kpiną, bo taki sprzęt świetnie zmierzy
sinusoidę, ale zgłupieje całkiem przy obciążeniu impulsowym).

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |