Re: Moc zasilacza

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Thu 17 Oct 2002 - 11:24:47 MET DST

Hi,

j23 wrote:

> Tyle fachowców polecajacych Chieftec'a, Enlight'a i nikt nie odpowiedzial?

Bo do dokładnego sprawdzenia zasilaczy trzeba by mieć odpo-
wiednio dużą ich partię oraz dobry sprzęt.

Najlepszym sposobem byłoby podpięcie odpowiedniego obciążenia
rezystancyjnego regulowanego i sprawdzanie _dobrym_ miernikiem
poziomu napięć -- od jakiej mocy zaczynają się obniżać.
Z oczywistych względów nikt tego nie zrobi.

Zazwyczaj sumuje się po prostu możliwe obciążenia _istotnych_
linii zasilających (+5V, +12 V, +3.3V) pomijając inne -- co
już jest dobrym wskaźnikiem realnego maksymalnego obciążenia.

Poza tym wielu producentów (nie wiem, czy nawet nie Codegen)
małym druczkiem na zasilaczu 300 W wyraźnie pisze, że ta moc
to maksymalna chwilowa moc rozruchowa i że np. trwała moc
maksymalna wynosi do 225 W (w teorii).

> No wlasnie jak? Wydaje mi sie, ze wylacznie cena. Jesli Enlight kosztuje ok
> 300 zl, to musi miec 235W, ale Codegen i inne za 100zl to 175W.

Weź pod uwagę, że tak naprawdę nie liczy się aż tak bardzo moc
uzyskiwana przez zasilacz (która rzeczywiście może się różnić
w zależności od marki zasilacza) -- bo trudno jest znaleźć
komputer wymagający ponad 150 W (choć są takie). Ważniejsza
jest niezawodność i odporność zasilacza. Wystarczy poczytać
grupę aby stwierdzić, że Codegeny albo padają same z siebie
czasem, albo wystarczy im do tego drobne przepięcie z sieci
zasilającej. Enlighty są jednak odporniejsze.

> Dodatkowo mierniki byly podpiete i sprawdzaly napiecie na liniach. Aha sam
> pomiar mocy polegal na mierzeniu natezenia na wejsciu czyli pomiedzy
> zasilacz a gnizadka byl wpiety szeregowo miernik.

Jakiego gniazdka i jakim miernikiem?

> pobieranej mocy 270W dawały poprawne napiecia. Po najwyzszym obciazeniem

Obciążane były _wszystkie_ linie?

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |