Re: Moc zasilacza

Autor: j23 (wiesiek-NOSPAM_at_supra.com.pl)
Data: Thu 17 Oct 2002 - 10:50:02 MET DST

Użytkownik "Alchemist" <al_at_alchemia.net.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Przeglądając posty na tej grupie (i nie tylko) są informacje o wyższości
> jednych zasilaczy nad innymi.

Tyle fachowców polecajacych Chieftec'a, Enlight'a i nikt nie odpowiedzial?

> Były tam m.in. info o rzeczywistej mocy tych
> zasilaczy.

Ciekawe skad wziete. Jeden z "fachowcow" stwierdzil, ze 300W na tylko taki
napisu na obudowie Codegen'a.

> Pytanie: w jaki sposób było mierzone, że np. Codegen 300W P4 ma
> rzeczywiście 175W a Enlight 250W ma 235W?

No wlasnie jak? Wydaje mi sie, ze wylacznie cena. Jesli Enlight kosztuje ok
300 zl, to musi miec 235W, ale Codegen i inne za 100zl to 175W.

> Poza tym czy wsztstkie linie (+5,-5,+3.3,+12,-12) były jednocześnie obcią-
> żane czy każda osobno? No i czym były obciążane (jakie to było obciążenie)
> i jak długo?

Teraz nieco konkretow. Przetestowanie takiego zasilacza nie jest proste, bo
jest to zasilacz impulsowy. Nie wiem jak powinno sie to robic fachowo, ale
moge napisac jak to robili nasi elektronicy. Zasilacz byl podlaczony do
komputera (podpieta byla plyta glowna, dysk, jakis CD na komputerze szedl
jakis program testujacy mozliwosci karty graficznej - chyba z plytki
dostarczonej z jakas karta GF2) dodatkowo do jednego wyprowadzenia od
zasilacza byla podpieta zarowka (na moj gust samochodowa) przez jakis prosty
uklad, ktory pozwalal na regulacje sily swiecenia (pobieranej mocy).
Dodatkowo mierniki byly podpiete i sprawdzaly napiecie na liniach. Aha sam
pomiar mocy polegal na mierzeniu natezenia na wejsciu czyli pomiedzy
zasilacz a gnizadka byl wpiety szeregowo miernik.

Pewnie malo fachowo to opisalem, ale nie jestem elektronikiem pisze tylko to
co widzialem.

Wszystkie testowane zasilacze (5 sztuk) wszystkie o mocy 300W przy
pobieranej mocy 270W dawały poprawne napiecia. Po najwyzszym obciazeniem
sprzet pracowal stabilnie ok godziny. Nie byl testowany zaden z zasilaczy
renomowanych firm, nie bylo tez testowane maksymalne obciazenie.

Ciekaw bylem odpwiedzi na ten post, bo myslalem, ze ktos poda jakos lepsza
procedure testowa.