Re: Jaki modem - doradzcie...

Autor: (ati_at_usun-to.poczta.fm)
Data: Wed 16 Oct 2002 - 10:24:56 MET DST

TheEgde <egde_at_kki.net.pl> wrote:

> ODRADZAM , dokladnie taki model wysiadl kumplowi bez wyraznej
> przyczyny, nie bylo burz ani niczego podobnego a modem pewnego
> dnia poprostu przestal dzialac, niestety byl juz 2-3 miesiace po
> gwarancji, chociaz na stronach producenta pisze jak byk ze jest
> objety 3 latnai gwarancja kumpel kupujac go nie zauwazyl ze sklep
> wystawil gwarancje na 12 miesiecy, dzwonilismy do generalengo
> przedstawiciela na polske i okazalo sie ze jesli sklep nie dal 3
> lat gwarancji to oni umywają od tego ręce, tym samym modem trafil
> przyslowiowego do kosza, zato teraz kumpel ma microcoma ktory
> [...]

I przez to, że trafił Ci się jeden na 1000, który padł przekreślasz
wszystkie produkty? Ciekawe podejście. Gdybym ja tak podchodził
do życia to biegałbym na golasa i mieszkał w szałasie w lesie... ;)
Ja dla odmiany byłem z tego modemu (ASMAX) super zadowolony przez
3 lata. Po prostu chyba trafiłem na najlepsze dopasowanie modemu do
linii. Wszystkie Zoltrixy (Sagitty, Aquille), Pentagramy i motorole
zostawały w tyle za ASMAXem jeśli chodzi o stabilność połączeń.
Więc nie ma modemów dobrych i złych. Chodzi o dopasowanie
do linii na której działasz (wyjątkiem są modemy "skopane" już
przez producenta - np. większość pentagram omen).
Jeśli tylko jest taka możliwość to trzeba wziąć kilka modemów
na różnych układach, najlepiej różnych producentów i sprawdzić
jak współpracują z linią. Z reguły modemy zewnętrzne są bardziej
odporne na zakłócone linie, nie obciążają systemu w trakcie
połączenia i nie potrzebują dedykowanych sterowników.
Dlatego są mniej problemowe i lepiej trzymają połączenie.

Pozdr.