Re: monitor Belinea 101715

Autor: Tomasz (cattomcat_at_hotmail.com)
Data: Wed 16 Oct 2002 - 10:27:49 MET DST

Paweł Paroń wrote:

> A czy jasność na całej powierzchni jest jednakowa i da się skręcić kontrast
> do takiego poziomu, że można przy nim normalnie pracować wieczorem w niezbyt
> jasnym pomieszczeniu (np. jedna żarówka 75W w małym pokoju)?
Jest nawet za jasny. Minimalny kontrast i jasnosc a obraz nie znika (w
czern). W porownaniu w najnowszym PC Kurier, pisza o tej jasnosci - niby
powoduje ze kolory sa jakby wyprane. Moze? Jak odpalam divixa to kolory
sa doskonale, ale warunkowo potwierdze ta opinie o wypraniu.
Tak jasnosc jest jednakowa, nie tak jak w 15 calowych magach.
Zadajesz zle pytanie. Im ciemniej tym monitorowi latwiej.
Mysle ze poradzi sobie nawet w zalanym sloncem pomieszczeniu.

> Jaki ma kąt widzenia w pionie? Bo ten mój poprzedni (Astron) miał podobno
> bardzo duży, a jak przy komputerze usiadła moja żona, to mówiła, że nie
> widzi górnej połowy ekranu. I rzeczywiście tak było, patrząc trochę z dołu,
> ale zgodnie z opisem monitora w dopuszczalnym zakresie, górna część ekranu
> przechodziła w zamazany negatyw.
Ma 170 na 170 i tak jest.
Jesli odchylasz glowe to biel staje sie leciutko "brudniejsza" i to jest
efekt skretnosci krysztalow. Nie ma mowy przeklamaniu kolorow patrzac
pod katem. Zreszta siedzac przed i ruszajac glowa w pionie i poziomie
nie dochodzi sie do granicy gdzie ten "brud" zaczyna byc widoczny.

Moje uwagi dotycza tylko tego modelu (panel fujitsu mva). Starsze modele
uzywaja innych paneli i efekt musi byc inny.
Pol roku temu jedyny mva 15" viewsonic VX500 dostepny na rynku kosztowal
podobnie.

pozdrawiam
Tom