Re: KARTA GRAFIKI

Autor: (ati_at_usun-to.poczta.fm)
Data: Wed 16 Oct 2002 - 10:24:55 MET DST

"Kowal" <kowalzonk_at_poczta.onet.pl> wrote:

> Mam takie pytanko. Chce przeznaczyc na grafe jakies 300 zl i
> niewiem co kupic mam plyte ecs i durona 1.2 i 392 mb ram
> zastanawialem sie nad RadeonTM 7000 z 64 MB ddr lub Gforce MX 400
> 64 mb ale sam nieweim to pierwsze wydaje sie lepsze. Doradzcie i
> podpowiedzcie moze zupelnie cos innego ??

Wielokrotnie było już o tym na grupie...
Więc: jeśli grasz nałogowo to lepszy bądzie GF2MX400 - jeśli
będziesz go kupował zwróć uwagę na to czy jest na pewno 128bitowa
magistrala pamięci w karcie. Niestety ostatnio pokazało się parę
modeli z pamięcią SDR i 64bitową magistralą (tak jak w GF2MX200).
Jeśli cenisz sobie dobry obraz 2D, oglądasz filmy zarówno na
monitorze jak i podpiętym telewizorze, gry 3D nie są głównym
celem Twojego życia (ale zagrać się da na tej karcie) bierz
RadeonaVE(7000).
Ostatnio miałem ten sam dylemat (a ściślej to dylemat miał kumpel
ja tylko kupowałem). Wybór padł na Radeona. Nie byłbym sobą gdybym
tego nie przetestował u siebie ;)
Karta ATI RadeonVE 64MB DDR, tvout, DVI, HIS za 203 zł brutto
Wrażenia:
Zupełnie inne (jak dla mnie przyjemniejsze) nasycenie kolorów
(porównanie do STB na TNT), obraz ostrzejszy już w 1024x768
- w wyższych rozdziałkach pewnie byłoby jeszcze lepiej.
Wada karty to niedotaktowanie proca/mem (poniżej specyfikacji
producenta układu).

Inna sprawa... jeśli dobrze poszukasz to w cenie do 300zł dostaniesz
GF2GTS (pełna, nie ma porównania do MX w wydajności 3D).
Jeśli dołożysz natomiast do tych 300zł jeszcze 80zł kupisz
Radeona9000 i będziesz wtedy happy... ;)

Pozdr.