Re: monitor Belinea 101715

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Wed 16 Oct 2002 - 10:50:42 MET DST

In article <aoj7tg$si1$1_at_news.tpi.pl>, Tomasz wrote:

> Jest nawet za jasny. Minimalny kontrast i jasnosc a obraz nie znika (w
> czern). W porownaniu w najnowszym PC Kurier, pisza o tej jasnosci - niby
> powoduje ze kolory sa jakby wyprane. Moze? Jak odpalam divixa to kolory
> sa doskonale, ale warunkowo potwierdze ta opinie o wypraniu.
> Tak jasnosc jest jednakowa, nie tak jak w 15 calowych magach.
> Zadajesz zle pytanie. Im ciemniej tym monitorowi latwiej.
> Mysle ze poradzi sobie nawet w zalanym sloncem pomieszczeniu.

Zadałem dobre pytanie, bo ja mam z tymi monitorami LCD zupełnie odwrotny
problem - wszystkie są dla mnie zbyt jasne i za bardzo kontrastowe. Albo w
ogóle nie da się ustawić takiej jasności, żeby oczy mnie nie bolały, albo
kolory są wtedy zupełnie do kitu. Oglądałem Philipsy, Samsungi, LG, kilka
dni miałem w domu Astrona, który wydawał mi się najlepszy (w przedziale do
2000zł za 15"), ale wszystkie miały ten problem. Jeden Eizo miał
zadowalający zakres regulacji bez wyraźnego pogorszenia kolorów, ale cena
zupełnie nie taka, jaką chciałbym zapłacić za monitor 15". A producenci cały
czas ciągną w górę jasność i kontrast, nie wiem po co, jak patrzę w sklepie
na te monitory na półkach, to wyświetlany na nich obraz jest zabójczo
kolorowy i jaskrawy, nawet w jasno oświetlonym pomieszczeniu wali po oczach.

Paweł