Re: Jaki system plików NTFS czy Fat32 ?

Autor: Marcin Hlibowski 'Roger' (roger7_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 04 Oct 2002 - 19:04:50 MET DST

/// Kaszpir /// <USUNTO_Z.Maczynski_at_siden.pl> wrote:
> ha :-)
>
> co człowiek to inna opinia ;-(
>
> Jka narzie zrobiłem sobie systemową partycję NTFS. Pozostałe 2
> zostawiłem w spokoju narazie.
>
> Musi być to przemyślana decyzja bo potem już nie da sie wrócic z NTFS
> na FAT32 bez formatowania ....
>
> Sam nie wiem ...

Chyba, ze sie uzyje Partition Magic

> Podobno NTFS jest wolniejszy ? Dużo wolniejszy ?

Dla małych partycji i małej ilości plików będzie niezuważalnie
wolniejszy o ile w ogóle będzie jakaś różnica.

W przeciwnym przypadku będzie trochę szybszy.

> No i czy można w jakis sposób odpalić norton ghosta z dyskietki aby
> widział pliki ?
> Bo naormalnie jak przywracam system to startuje z fdd z ghostem ,
> wybieram plik image z hdd i odtwarzam system. Czy miajac wszystkie
> partycjhę z NTFS bedzie to nadal możliwe ?

O ile pamiętam to Ghost uruchamiany z dosowej dyskietki nie będzie
mógł zapisywać obrazków na partycje typu NTFS. Ale oczyście
będzie mógł robić obrazki z partycji NTFS na fatowskie, czy inne media
jak cdrw.
Inny program tego typu PowerQuest Drive Image nie ma już takich
ograniczeń.

Pamiętaj, że NTFS ma wiele zalet w porównaniu
do FATów: szyfrowanie, kompresja na poziomie pliku, możliwość nadawania
uprawnień,
zakładania Quoty (w wersjach serwerowych), może obsługiwać większe pliki,
partycje,
ma mniejsze klastry, czy, mniej może ciebie interesujace, jak Active
Directory.
Jedyna wada to, że z dosowej dyskietki nie odczytasz tego systemu plików...

Z resztą odpal sobie helpa w windows 2000/xp i poczytaj o NTFS vs FAT

--
Roger