Re: Samsung 171s - opinie uzytkownikow

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Tue 29 Oct 2002 - 09:37:00 MET

Hi,

Walker wrote:

> Monitorek ten posiadam od maja tego roku. Wtedy jeszcze kosztował 3400,
> dzisiaj jakieś 2600 ? :-) Sądzę, że za tą cenę to jest okazja i dziś również
> kupiłbym go.

W tej chwili jest od 2900 do 3100 w zależności od sklepu,
jeśli się na niego zdecyduję to i tak raczej poczekam
jeszcze na spadek cen :)

> W pracy biurowej i internecie sprawdza się znakomicie. Nie ma tu większych
> mankamentów, poza jednym. Przy przewijaniu tekstów ( i stron internetowych)
> występuje zjawisko w rodzaju smużenia liter. Nieznaczy to, że literka z góry

Znam to, często pracuję na matrycy pasywnej LCD, gdzie
takie zjawisko ma dalce większe natężenie. Czasem jest to
denerwujące, ale raczej właśnie ze względu na to natężenie
zjawiska -- na panelu pasywnym przewinięcie ekranu to zalanie
całej powierzchni wyświetlacza szarym "mlekiem", a nie tylko
pogrubienie liter :)

> Wordzie. Niestety najbardziej przeszkadza to przy np. teledyskach. Osoba
> siedząca z boku praktycznie nic nie widzi.

A przy patrzeniu na obraz wideo (np. teledysk) na wprost
problemu nie ma i ogląda się go mniej więcej jak na CRT?

> Również pewnym probleme jest bardzo mocne podświetlenie matrycy powodujące,
> iż czarne tło wygląda raczej na szare. Jest to głownie widoczne przy
> całkowicie czarnym tle.

Ano, podobny problem mam na tym pasywnym wyświetlaczu.

> Dodam jeszcze, że przycisk automatycznego strojenia to pic na wodę. Niestety
> trzeba ustawiać jasność i kontrast ręcznie ( na mniejsze wartości ).

Właśnie -- czy istnieje możliwość takiej regulacji kontrastu
i jasności, by obraz za bardzo nie raził? Czy zmiana jasności
zmienia natężenie podświetlenia panela?

> Mam nadzieję, że zaspokoiłem Twoją ciekawość. W razie kolejnych pytań
> postaram się na nie odpowiedzieć.

Wielkie dzięki za wszystkie informacje.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |