Re: Samsung 171s - opinie uzytkownikow

Autor: Walker (jackysky_at_polbox.com)
Data: Mon 28 Oct 2002 - 15:21:41 MET

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości
> Hi,
>
> Widziałem ostatnio wyświetlacz TFT LCD jak w tytule -- cena
> w miarę sensowna, obraz IMHO bardzo dobry, parametry też wydają
> się niezłe. Gwarancja 36 miesięcy. Jedyna IMHO wada: brak
> złącza DVI-D.
>
> Szukam jednak opinii użytkowników tegoż wyświetlacza.
> Interesują mnie głównie wrażenia z normalnej biurowej pracy
> (edytory tekstów, programy graficzne, Internet) plus ew. z
> oglądania sekwencji wideo/filmów -- wszystko w rozdzielczości
> 1280x1024.
>
> Dzięki z góry za ewentualny odzew :)

Witam!

Monitorek ten posiadam od maja tego roku. Wtedy jeszcze kosztował 3400,
dzisiaj jakieś 2600 ? :-) Sądzę, że za tą cenę to jest okazja i dziś również
kupiłbym go.
Co do mojej opini. Monitor pracuje u mnie z grafiką Matrox Millenium G200.
Na jakość obrazu nie narzekam. W windows pracuję z jego natywną
rozdzielczością, czyli 1280x1024 i jak dla mnie wszystko jest ok. Dodam, że
mój poprzedni monitor to była 17" Belinea ( model z wyższej pólki swojej
klasy ) na Trynitronie. Raczej nie gram, choć Max Payne chodził poprawnie
( lecz wolno - grafika ) w rozdzielczości poniżej natywnej. I mimo niższej
rozdziałki obraz nie mazał się. Efekt zamazywania obrazu przy niższych
rozdzielczościach jest widoczny głównie przy napisach, literach i to raczej
tych w np. menu gry, niż już w samej grze.
W pracy biurowej i internecie sprawdza się znakomicie. Nie ma tu większych
mankamentów, poza jednym. Przy przewijaniu tekstów ( i stron internetowych)
występuje zjawisko w rodzaju smużenia liter. Nieznaczy to, że literka z góry
zjeżdza mi na dół :-), a jedynie to, że w momencie przewijania literki są
jakby pogrubione ( ale nie jeżdzą po całym ekranie, jak w opcji z Windows ze
śladem kursora ! ). Jest to widoczne bardziej przy stronach inetowych, gdzie
są zwykle ciemniejsze tła, natomiast w edytorze textu nie razi to bardzo.
Ogólnie co do czasu reakcji matrycy nie mogę mieć zastrzeżeń. Fakt, że mam
wolną grafikę, ale w sklepie testowałem to na jakiejś "samochodówce" i
wszystko było ok. Animacje i filmy wypadają również dobrze.
Niestety trochę spieszyło mi się podczas zakupów i nie ominęly mnie 2 bad
pixele. Ciekawe, że jeden z nich zniknął i w jego miejsce pojawił się
kolejny ale już gdzie indziej. Widoczne są tylko na czarnym i baardzo
ciemnym tle, tak więc w pracy biurowej, czy w Windows ich nie widać. Zresztą
już mi one nie przeszkadzają, tym bardziej, że na poprzednim monitorze
miałem dwa druciki podtrzymujące maskę kineskopu ( Trinitron ) świetnie
widoczne na jasnym tle, czyli prawie stale, które można by porównać do mniej
więcej 2500 martwych pixeli ;-), więc dwa to nie problem.
Występuje za to tradycyjny problem LCD czyli spadek ostrości i to bardzo
wyraźny podczas patrzenia na ekran pod innym kątem, niż na wprost. I znów
jest to bardziej widoczne przy kolorowych stronach inetowych, niż przy
Wordzie. Niestety najbardziej przeszkadza to przy np. teledyskach. Osoba
siedząca z boku praktycznie nic nie widzi.
Również pewnym probleme jest bardzo mocne podświetlenie matrycy powodujące,
iż czarne tło wygląda raczej na szare. Jest to głownie widoczne przy
całkowicie czarnym tle. Gdy jest to np. zdjęcie na czarnym tle, bądź film,
czy teledysk problem jest mniej istotny.

Dodam jeszcze, że przycisk automatycznego strojenia to pic na wodę. Niestety
trzeba ustawiać jasność i kontrast ręcznie ( na mniejsze wartości ). Podobać
się może stabilna podstawka i wszystkie inne zalety tej technologii.

Mam nadzieję, że zaspokoiłem Twoją ciekawość. W razie kolejnych pytań
postaram się na nie odpowiedzieć.

Pozdrawiam
Walker