Re: Co sadzicie o dyskach Sea Gate Baracuda IV i o ich awaryjnosci??

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Fri 25 Oct 2002 - 17:59:04 MET DST

Hi,

sprocket wrote:

> Wilka (Witolda Władysława Wojciecha) nie wywoływałem, tylko
> Sokoła...;)

Z równie tragicznym skutkiem ;)

> Właśnie...To jednak tylko sygnał strobujący, nie taktujący...Zezwala
> na operację, ale czy ją wymusza ? I co wystawia ten sygnał ? Kontroler
> czy adapter ? DIOR, już napisałeś - kontroler...

Skoro strobujący, to wymusza :) IOR# powinien wystawiać
kontroler, IOW# zaś host-adapter. Przebiegów czasowych
nie znam, musi być tam jakiś dłuższy cykl pracy z multi-
pleksowanym wystawieniem adresu (są dodatkowe linie
adresowe i sygnał ALE) a następnie przesyłem danych.
Może nawet z ciekawości poszukam sobie tego później :)

> Nie neguję, ale wydaje mi się to trochę nielogiczne: taktowanie
> urządzenia zewnętrznenego z regulowanego generatora magistrali
> rozszerzeń... Już więcej sensu ma tu niezależny generator, o czym
> wspominałeś, a co ja uznawałem za rzecz naturalną...:)

Weź pod uwagę, że szyna PCI wedle normy ma gwarantowaną
częstotliwość pracy około 33 MHz z niewielką odchyłką
(powiedzmy +/- 0.5 MHz). Do tego dochodzi fakt, że znacznie
łatwiej jest podzielić gotowy przebieg w dowolnym stosunku,
niż dokładać w układzie scalonym odpowiednio zaprojektowany
układ RC (kondensatory robi się w scalakach dość wrednie i
z beznadziejną tolerancją, z rezystorami jest niewiele
lepiej) i jeszcze wymagać osobnego kwarcu. Do tego osobny
kwarc to praca asynchroniczna i konieczność buforowania
danych w buforach asynchronicznych, zamiast prostego przepi-
sania danych na wybranych zboczach.

BTW miałem kiedyś kartę VLB IDE z regulacją czasu trwania
cyklu magistrali IDE za pomocą zworek :) Niezłe przyspie-
szenie można było tym uzyskać na nowszych dyskach...

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |