Re: jakie chlodzenie

Autor: Informator (adabor_at_interia.pl)
Data: Mon 23 Sep 2002 - 11:42:01 MET DST

> hmmm... ja bym sie mocno zastanowil... brakuje wymiennika ciepla (ten
> zbiorniczek wodny niby ma go zastapic... hmmm:))

Przydałby się miedziany wymiennik - to prawda. Tutaj działa ten zbiorniczek
+ rurki (2x3,5m). Woda ma duże ciepło właściwe i to jest tu chyba
najważniejsze.

> piszesz, ze masz go na cel 666 i sie sprawdza. No coz... ja mam cel 700 i
> chlodzenie wodne domowej roboty (polaczenie radiatora z goldenorba i
wody).
> Gdy uzywam komputera 'normalnie', tzn programowanie, wordy, IE, OE, TV
> etc., to alarm sie nie wlacza (ustawiony na 55 stopni), mimo wylaczonego
> WC. wiec chlodzenie woda ma sens imho przy procesorach >50W, a ten zestaw
> na takie (imho) nie wystarczy. i tyle

Raz miałem 58 stopni na Celeronie 1000. Przestraszyłem się. Okazało się, że
zagiąłem rurkę i przerwałem obieg wody. 50 W to dużo i dla mnie to
przesada - no chyba gdy ktoś jest "profesjonalny" graczem. Uważam grzejniki
w stylu Pentium 4 i AMD 1.7 za przerost formy... Ale może jeszcze do tego
nie dojrzałem... Wiem, że tego chłodzenia używają jednak osoby z takimi
procesorami i są zadowolone. Celeron 1GHz ma o ile pamiętam jakieś 20 W i
uważam, że to i tak dużo. W każdym razie, jeśli zamknięty wewnątrz wiatrak
ma schłodzić procesor powietrzem (tym z obudowy), to ten system wodny
poradzi sobie dużo lepiej.

Pozdrawiam
Adam