Re: Pomóżcie mi złożyć zestaw, please

Autor: Raffa (rafalw_at_interia.pl)
Data: Mon 23 Sep 2002 - 11:38:40 MET DST

Użytkownik Jakub Zysnarski <jakub_zysnarski_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:ammkjh$5ur$1_at_news.tpi.pl...
> Potrzebuję złożyć zestaw do prac biurowych (Microsoft Office) oraz w
> mniejszym stopniu do grafiki 2D i DTP. Nie będzie to komputer do gier,
> oglądania DVD ani do grafiki 3D. Chcę, aby nie było to kompletne starocie
> momencie zakupu. Narazie zastanawiałem się nad taką konfiguracją, ale bedę
> wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie.
>
> 1. Procesor Athlon XP 1800 +
OK, zaleznie od kasy moze byc szybszy/wolniejszy

> 2. Płyta główna - tu mam problem. Wiem tylko, że powinna spełniac
> następujące wymagania:
> a) 4 wejścia IDE, ATA 133
e, nie przesadzaj to tylko haslo reklamowe !!! ATA 100 wystarczy

> b) kontroler RAID 0,1
> c) min. 4 wyjścia USB
> d) dająca możliwość zamontowania szybszego Athlona
> e) wejścia na DDR, SDRAM nie wymagany
> f) stabilna
> g) wydajna, aby nie stanowiła "wąskiego gardła" w systemie
od KT266A w górę np. Gigabyte Ga-7vrxp (bardzo łądnie wyposarzaona za ok
500zł na KT333)

> 3. Pamięć - 256 MB DDR. Zastanawiam się, czy 266 MHz, czy szybsze.
wystarczy 266, lepiej zeby chodzilo na CAS2
> 4. Karta graficzna - co byście polecili do takich zastosowań
jakies ATi (zalezni od kasy od RADEON 7000 po 9000Pro)
lub MATROX

> 5. Dysk - Barracuda IV, czy Maxtor?
nie sugeruj sie tym ze MAXTOR ma ATA133 bo to kija warty slogan