Re: Dlaczego nie ma ISA?

Autor: Mariusz Borkowski (mab_at_net.pulawy.pl)
Data: Mon 23 Sep 2002 - 01:48:15 MET DST

In article <amleq7$dcg$1_at_news2.tpi.pl>, sprocket wrote:

> Teraz _na_pewno_ nie będzie, i to wcale nie przez szybsze CPU. ISA jest
> dołączana przez bride do PCI, i niejako w całości traktowana jako pojedyńcze
> urządzenie PCI. Więc korzystając z ISA - de facto jedziesz po PCI -
> magistrali z mechanizmami buforowania. Nie ma zatem tego idiotycznego
> blokowania magistrali, co w "starej dobrej" ISA z czasów 286/386. Więc
> ewentulane pomiary...ech...nie mają sensu...

No i tu wracamy na poczatek: rezygnacja z ISA nie daje zauwazalnych
korzysci!

> Zauważyłeś...;)
> Zastanawiałem sie, czy dać Ci ten "GigaLink", czy może jakiś z japońskiej
> strony 3Com'a (bardzo ładny opis...)
> Ale miałem nadzieję, że jak zobaczysz kartę ISA z gigaethernetem, posypiesz
> głowę popiołem, publicznie stwierdzisz, że się nie znasz, i przestaniesz
> szukać dziury w całym...Przodkowie (a także mniej udani potomkowie np. EISA)
> od 10 lat wzywają ISA do krainy wiecznych łowów, tam jej miejsce !

Zaraz, to ty naprawde myslisz ze to gigabit ethernet???
To lepiej zostawie popiol dla ciebie ;>
Oczywiscie nie mam zamiaru podlaczac karty 100 Mb/s do magistrali
o przepustowosci 64 Mb/s, ale dla dzwieku, modemu, dekodera teletekstu,
dodatkowych portow COM/LPT i wielu innych rzeczy w zupelnosci
wystarczy mi ISA.

--
                                           Mariusz Borkowski
                                mailto:borkowsm_at_ii.pw.edu.pl