Re: Dlaczego nie ma ISA?

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Mon 23 Sep 2002 - 00:04:52 MET DST

[...]
> No, zeby dobic 386 to wiele nie potrzeba...
No, ale żeby jedna karta....Poza tym, to nie wina procesora, ale blokowania
szyny systemowej na czas (żółwiej) transmisji ISA

> Przy jakiejs okazji przeprowadze takie testy na nowym sprzecie,
> choc nie sadze zeby obciazenie przez 10 Mbps bylo zauwazalne
> niezaleznie od typu magistrali.
Teraz _na_pewno_ nie będzie, i to wcale nie przez szybsze CPU. ISA jest
dołączana przez bride do PCI, i niejako w całości traktowana jako pojedyńcze
urządzenie PCI. Więc korzystając z ISA - de facto jedziesz po PCI -
magistrali z mechanizmami buforowania. Nie ma zatem tego idiotycznego
blokowania magistrali, co w "starej dobrej" ISA z czasów 286/386. Więc
ewentulane pomiary...ech...nie mają sensu...

> Fajne. Ale ja jednak znam lepsze zastosowania dla slotow ISA ;>
Fakt..Jak się szafa giba, można podeprzeć....

> Hehe: pod pierwszym linkiem jest:
> Rodzaje sieci LAN - Eth. 10BaseT, 1000BaseTX
Zauważyłeś...;)
Zastanawiałem sie, czy dać Ci ten "GigaLink", czy może jakiś z japońskiej
strony 3Com'a (bardzo ładny opis...)
Ale miałem nadzieję, że jak zobaczysz kartę ISA z gigaethernetem, posypiesz
głowę popiołem, publicznie stwierdzisz, że się nie znasz, i przestaniesz
szukać dziury w całym...Przodkowie (a także mniej udani potomkowie np. EISA)
od 10 lat wzywają ISA do krainy wiecznych łowów, tam jej miejsce !
sprocket