Re: serwis - jaja

Autor: Przemek (brak_at_nospam.pl)
Data: Sat 21 Sep 2002 - 13:23:17 MET DST

Użytkownik "Giskard" <dio_at_o2.plNOSPAM> napisał w wiadomości
> Flashowalem plyte glówna lekko zmodyfikowanym przez siebie biosem. Kilka
> wersji "mojego" biosu dzialalo OK, az do momentu gdy zdecydowalem sie na
> ciut..powazniejsza ingerencje. Ostatnia wersja biosu okazala sie
smiertelna
> dla mojego komputera. Po flashowaniu i restarcie czarny obraz, komp ani
> ruszy...
> No to nastepnego dnia do serwisu (najpierw tam gdzie kupilem plyte) no i
sie
> pytam czy chlopaki maja programator biosu - oni, ze nie, ale powiedzieli
> [...]

Nie rozumiem o co masz pretensje przeciez przed flashowaniem plyta dzialala
? Oczywiscie producent zezwala na upgrade biosu ale tylko dostarczanymi
przez siebie plikami .Nie widzisz zwiazku miedzy zaladowaniem twojej wersji
biosu a padem plyty? Wg mnie ladujac swoj BIOS straciles zarowno rekojmie
jak i gwarancje - flash to nie twardy dysk na ktory mozna wrzucic co sie
podoba i producentowi nic do tego. A teraz co do padnietej kosci:
Czy ten drugi serwis do jej zapisu uzywal programatora czy innej plyty
glownej? Zdazylo mi sie kiedys przy uzywaniu innej plyty jako programatora
ze
program flashujacy po zaprogramowaniu flasha zglaszal blad przy
weryfikacji. Myslalem ze to uszkodzenie pamieci ale okazalo sie ze na
identycznej plycie ten flash zaprogramowal sie bez problemu - po prostu inna
plyta nie obslugiwala poprawnie flasha tego typu. Nawet z programatorami
moze byc podobnie-
pamieci flash robi tylu producentow ze programator ktory obsluguje wszystkie
to rzadkosc.

pzdr