Re: Pomozcie zlozyc super zestaw Athlon 2200+, na poczatek plyta glowna

Autor: Witold Władysław Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Sun 22 Sep 2002 - 00:02:33 MET DST

j23 do pl.comp.pecet napisał(a):.

> Jak kogos stac to moze jezdzic mercedesem, na pewno lepiej jedzi niz jakis
> tam fiat,
> a ze kosztuje pare zlotych wiecej ...

te, Ty to scanceluj, bo jak chektor wróci z gdyni i to zobaczy to się
boję co się stanie ;^))

> Czemu, że sprzęt działa im bez żadnych problemów. Zrozum, ze nie kazdy lubi
> grzebac przy sprzecie. Za to wielu ludzi nie lubi być naciąganych na
> niepotrzebne
> wydatki przez "fachowców".

true, true. bo może resztę im normalną wsadzasz :^) bo jakimś prawem
ecs'y są stabilne do momentu aż ja do nich podejdę, potem jest
niekontrolowana seria zwisów, i właściciel zapewnia, że to tylko
przypadek, problem windowsa, etc. dziwne jest to, że na drugi dzień, gdy
już "działą normalnie" i znów przylezę to znów leży i kwiczy :^) mam złą
aurę, czy co?

a propos facowych komputerów - znajomy kupił coś takiego:
xp 2000+
ecs k7s5a
256mb ddr noname
dvdrom samsung 16x48x (bodajże)
hdd samsung 60gb
obudowa - noname (!) na zasilaczu tekst chińszczyzną
noname gf4 ti4200
monitor samsung

i to się wg. tego ludzia nie wiesza i jest stabilne. jest na mojej
planie wizyt, bo ja nie wierzę ;^)

> czy się będzie chwiało!

a sam mierzyłeś? jak mierzyłeś to stał czy coś robił? bo ja polecam
zrobić tak by było można coś robić i na przemian włączać i wyłączać coś
co wżera energię, np. mieli ostro dyskiem.

btw: niech mi też ten elektronik wytłumaczy czemu sieciówki na jednym
zasilacz nie działały *POMIMO* prawidłowych (ba! wzorowych) napięć w tym
zasilaczu. bo ja już całkowicie nie wiem co to było, zasilacz poszedł na
części zamienne, ale nie daje mi to spać - bo napięcia miał wzorowe. ale
*ŻADNA* sieciówka na nim nie działała. po prostu żadna. czy to 3c509b-c,
czy intel pro/100+, czy może nawet i rtl8139C. po podłąceniu do wtyczki
powodowały kolizje.

> stabilnie, a to by oznaczało, ze 95% komputerów (w tylu mniej wiecej montuje
> sie
> standardowe zasilacze) działa niestabilnie. Cóż mozna i tak...

częstokroć takie niestabilności są winione na system. poniekąd prawda i
fałsz, bo dobry system potrafi się wykaraskać, a program który ma
odpowiednie funkcje typu try/catch (jak w javie) może przeżyć zwrócenie
0 czy 1. problem natomiast pojawia się gdy system ma jakiegoś wrednego
buga. np. u mnie win często próbował dzielić przez 0 (błąd 0E w xxxxx.yyy
- błąd 0E w x86 oznacza właśnie dzielnie przez zero). pod win2k problemu
nie było, tak samo pod linuxem. pod win9x potrafiło praktycznie wszystko
to spowodować. winę za to ponosi system, bo wystarczy zaimplementować
coś, co by ratowało system, zamiast powodowania potrzeby restartu.

pozatym ta większość użytkowników i tak ni zauważa zawieszeń, bo to jest
"normalne", że komputer od czasu do czas zaliczy OTB ;^) naomiast
pasjonaci takie cudactwaz zauważą. ja zauważam, wierz mi. ponieważ:

maniack_at_emilka:~/cvs/sylpheed-claws$ uptime
 23:59:43 up 9 days, 6:26, 25 users, load average: 0.03, 0.06, 0.04
maniack_at_emilka:~/cvs/sylpheed-claws$

i takie rzeczy jak zawieszka byłyby zauważone. np. raz posypał mi się
galeon, kilka razy grafika poszła w artefakty, a system działa...

--
|_Witold_W._W._Wilk_<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|
|_______________________ICQ#65665716_GG#3211630_(+48(0)322270471)_|