Re: Radeon 8500 czy Gforce titanium 4200

Autor: Zbigniew Mączyński (Z.Maczynski_at_siden.pl)
Data: Sat 21 Sep 2002 - 17:59:04 MET DST


> Wlasnie tak sie wczytuje w wasze dialogi ;-)) i nasuwa sie nastepne
pytanie
> , Co to jest ten Anizotrop ? w jaki sposób można to dostrzec grajac np w
> Unreala?? czy dotyczy to ostrosci i tylko gier czy różnice także widac
> choćby patrząc na pulpit ?

odpowiem w może niezbyt profesjonalny sposób ale chyba najprościej jak można
;-)

Poprostu dzięki użyciu filtrowania anizotropowego w każdej grze pod D3d lub
OpenGL obraz generowany przez kartę graficzny będzie ostrzejszy. Normalnie
wykorzystywane w grach jest filtrowanie bilinearne lub trilinerane które
rozmazuje teskstury i dalszy plan w czasie gry. Filtrowanie Anizotropowe
jest nowsze od obydwu w/w i wyostrza te tekstury (może nie jest to idealne
tłumaczenie lae starm sie jak najprościej wyjaśnic) dzięki czemu w każeej
grze można więcej zoabczyć detali i szczegółów (popredznio nie widocznych
przez rozmazanie) a i sama gra wygla ciekawej. Dzięki temu obraz na ekranie
podczas gry sporo ostrzejszy i generowany z większa ilością widocznych
detali niż podczas grania z wyłączonym filtrowaniem anizotropowym.

oczywiscie filtrowanie anizotropowe oferuje także Geforce 1/2/3/4 ale karty
te traca olbrzymią ilośc mocy (mówię tu po max. wartościach filtrowania) i
mało kto tego używa gdyż w potężnym stopniu zmiejszaja wydajnośc a co za tym
idzie grywalność ...

Ati nawet na najwyższym filtrowaniu x16 nie traci prawie nic na wartości i
można a nawet powinno sie zawsze ten ulepszacz obrazu właczyć ...

--
Pozdrawiam.
/// Kaszpir ///
GG: 203987


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 01:33:20 MET DST