Re: Dlaczego nie ma ISA?

Autor: Mariusz Borkowski (mab_at_net.pulawy.pl)
Data: Sat 21 Sep 2002 - 17:40:09 MET DST

In article <amh6vs$dkv$1_at_news2.tpi.pl>, sprocket wrote:

> Nie kłócisz Ty się czasem dla zasady ? Jak się coś zmiania, to zawsze są
> niezadowoleni. Pewnie, są ludzie, którzy mają stare, często b.drogie karty
> ISA. Jak kupują nowy komputer, to albo zostwiają stary, albo rozstają się z
> kartą, albo kupują przejściówkę. Nie są w sytuacji bez wyjścia. Ale jak ktoś
> nie ma takich "ogonów", to ISA mu nie potrzebna do niczego. Więc po co
> marnować pieniądze swoje i klienta na pakowanie na płytę przestarzałego
> standardu, którego 99% użytkowników nie wykorzysta ? Ja wolę przepć 20 zł,
> niż wydać je na ISA ;)))
[...]

Moze i dla zasady... Ale nie pozwole zeby marketingowcy
wcisneli mi ciemnote ze plyta pozbawiona slotu ISA staje sie
przez to lepsza.
A caly czas bezczelnie probuja wciskac ciemnote: np. swego czasu
w jakiejs papierowej gazecie (Chip?) widzialem test kart
dzwiekowych ISA i PCI, jednym z elementow tego testu byl
pomiar obciazenia systemu podczas odtwarzania dzwieku.
Wystarczylo popatrzyc na liczby zeby sie przekonac ze nie ma
widocznego zwiazku miedzy magistrala a obciazeniem, ale
nie przeszkodzilo to umiescic w komentarzach zapisu o wyzszosci
kart PCI ze wzgledu na m.in. "nizsze obciazenie systemu"!

Co do przepijania - no coz, kwestia gustu ;>
Ja tam wole nie oszczedzac na sile, zwlaszcza ze szybko
moze sie okazac ze zamiast tych 20 PLN trzeba bedzie wydac np. 200,
bo dobry modem na PCI jest drozszy niz dobry modem na ISA,
podobnie z kartami dzwiekowymi, a w przypadku jakichs "dziwnych"
specjalizowanych urzadzen trzba bedzie wrecz kupic drugi
komputer...

> To po co Ci informacja, gdzie można takie kupić. Jak masz - to się ciesz...

Heh, chce nowa, do tamtej nie da sie wlozyc CPU rzedu 2 GHz...

--
                                           Mariusz Borkowski
                                mailto:borkowsm_at_ii.pw.edu.pl