Re: pclab.pl

Autor: Pawel Pilarczyk (pila_at_pclab.pl)
Data: Thu 12 Sep 2002 - 08:55:31 MET DST

> Stawiasz wiec tutaj dwie karty w zastosowaniach 3D. Powiedz mi: ktora
> z nich sie do takich nadaje?
> Zadna. - ten temat mozna sobie odpuscic. To tak jak porownywanie
> Trabanta i Syrenki jako samochodow rajdowych ;-)

Owszem, zgadzam sie w calej rozciaglosci :-) Aczkolwiek Descent 2 wygladal
na ViRGE superalnie :-)

> Owszem Virge cos z 3D mialo, ale dzialalo to tak zalosnie wolno, ze
> lepiej bylo nie korzystac. W kazdje innej dziedzinie - ergonomia,
> jakosc, szybkosc 2D Mystique byl lepszy.
> (Jedyne szybko dzialajace 3d na virge to byly gierki zoptymalizowane
> pod ten procek zawarte na cd dolaczonym do karty)

Yup, czyli niejaki Havoc i Destruction Derby 2. A Descenta 2 trzeba bylo
sobie samemu kupic. Wystarczylo zaaplikowac stosownego patcha i mozna bylo
pogrywac w D2 z filtrowaniem dwuliniowym w 640x480x16. To byly czasy :-)

> Tez czytalem jakis tekst na ten temat (nie jestem pewien, ale moze to
> byl Enter?) i autor z radoscia obsadzil jeden bank pamieci zupelnie
> ignorujac istnienie kontrolera krzyzowego. Wyniki byly pozniej jakie
> byly.

Mysmy na testy nForce specjalnie pozyczyli kilka modulow DDR i obsadzalismy
je na wszelkie mozliwe sposoby. Jednoczesnie udowodnilismy, ze kontroler
krzyzowy prawie nic nie daje, o ile sie nie korzysta z wbudowanego w nForce
GPU. Wydajnosc nForce byla porownywalna z KT266A.

A gdzie testowano nForce tylko z jednym modulem? Tego nie wiem... Watpie, ze
w ENTER-ze, bo w ENTER-ze plytami glownymi zajmuje sie Rysiek Sobkowski,
jeden z wiekszych specjalistow w tej dziedzinie w Polsce. Kto smie watpic,
zapraszam do lektury www.enter.pl/technologie (o ile dobrze pamietam adres).

--
Pozdrawiam,
Pawel Pilarczyk