Re: Jak sie wylaczaja dyski?

Autor: Witold Władysław Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Wed 11 Sep 2002 - 17:30:07 MET DST

Sniper do pl.comp.pecet napisał(a):
> (o Sleep nie słyszałem - nie
> wiem skąd to się wzięło

`man hdparm' :^)

> Rozebrałem parę dysków - w żadnym z nich nie widziałem ani jednego
> kondzioła, który byłby w stanie podtrzymać ruch silnika dysku. Chyba, że
> masz na myśli kondzioły z zasilacza w obudowie.

nie. każdy dysk chyba ma jakieś bardzo malutkie kondziory. przynajmniej
pewien wd caviar 1gb miał, ale to była straszna ruska technologia ;^)

> Jeśli dysk nie jest uszkodzony, to głowice nigdy po talerzu nie rysują.
> Sztywność glowic jest na tyle wytrzymała, że zachowują odpowiednią odległość
> od talerzy. A poduszka powietrzna w trakcie ruchu talerzy pomaga w
> utrzymaniu idealnej odległości od talerzy.

ztcp to jeśli głowica by nie zaparkowała, to wtedy istnienie dość duże
prawdopodobieństwo, że porysowałaby - bo ruch wirowy talerzy po trochu
powoduje wzmocnienie efektu poduszek powietrznych.

głowice de facto są całkiem wytrzymałe, ale co do sztywności to nie mają
zbyt dużo, a są naprawdę blisko talerzy podczas pracy, więc nagła zmiana
mogłaby spowodować "wrypanie się" głowicy w talerz. to też zależy po
trochu od budowy dysku ;^)

--
|_Witold_W._W._Wilk_<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|
|_______________________ICQ#65665716_GG#3211630_(+48(0)322270471)_|