Re: pclab.pl

Autor: Pawel Pilarczyk (pila_at_pclab.pl)
Data: Wed 11 Sep 2002 - 13:41:41 MET DST

> Na przyklad cos o najbardziej nieudanej karcie Matroxa i przegranym
> porownaniu z Virge -- jakos cos takiego mi sie kojarzy.

Owszem, nadal utrzymuje, ze Mystique byl wyjatkowo malo udanym produktem. A
przegral pojedynek z ViRGE ze wzgledu na ilosc obslugiwanych funkcji -
Mystique nawet nie filtrowal tekstur dwuliniowo!

> O, tekst w Gamblerze na temat przewagi Rivy (128 lub ZX -- nie pamietam
> juz) nad Banshee tez byl interesujacy :) -- to tez Twoja produkcja?

RIVY 128 nigdy do Banshee nie porownywalem, a jedynie do Voodoo. I RIVA 128
_JEST_ od Voodoo szybsza w D3D. Oferuje co prawda gorsza jakosc obrazu 3D,
ale jest szybsza. I to wyraznie.

> Rozne takie mniej lub bardziej odbiegajace od rzeczywistosci, wymienie
> pare takich, ktore pamietam (niekoniecznie musi byc to Twoja zasluga, nie
> jestem w stanie przypomniec sobie autorow).
> -- w ATA66/100 impulsy przekazywane sa po 80 zylach kabla,

Nie pamietam, zebym ja lub ktorys z moich autorow pisal cos takiego. Chyba
ze w jakims starym tekscie, sprzed dwoch lat. Dwa lata temu na PC.com.pl
pisalo duzo mlodych autorow.

> -- test plyty na nForce z blednie dobrana obsada pamieci -- pewnie
> zdajesz sobie sprawe, jaki to mialo wplyw na wydajnosc plyty?

Tutaj oskarzenie jest niesluszne, bowiem na nForce _poprawnie_ obsadzilem
banki pamieci. Byl nawet specjalny rozdzial poswiecony obsadzaniu bankow
pamieci na nForce.

> -- test plyty pod P4 bez podpiecia dedykowanej koncowki zasilajacej i
> wniosek o jej niestabilnosci,

To wcale nie byl test tylko newsik. I mial miec odcien humorystyczny.
Zapomnialem (kazdemu sie zdarza!) podpiac kabla i dziwilem sie, dlaczego mi
sie pecet wiesza. Przy okazji podkreslilem w newsiku, zeby sie upewnic, ze
kabel +12 jest na plycie podpiety, bo pecet moze bez niego pracowac, ale
moze sie wysypywac. A jak ktos kupi sobie gotowego peceta, zlozonego przez
jakiegos 16-latka, to moze sie przytrafic, ze ow kabel podpiety nie bedzie.

> -- jakies uwagi o niestabilnosci platformy AMD (ledwo cos kojarze, zdaje
> sie, ze przy tescie Thunderbirda 1.4GHz).

Zawsze twierdzilem, ze problemy z platformami AMD wynikaja nie z samych
procesorow, ile z plyt pod niego. Masa ludzi kupuje systemy AMD ze wzgledu
na to, ze te sa po prostu tansze od ich Intelowych odpowiednikow. A jak juz
ktos kupi taniego Duronka 800, to dorzuca do tego jeszcze plyte ECS-a, jakis
modul pamieci Elixira i... ma 50% szansy, ze mu system bedzie dzialal
poprawnie. Niestety wielokrotnie poruszalismy kwestie slynnej plyty K7S5A na
PC.com.pl i z listow Czytelnikow jasno wynikalo, ze bardzo wielu z nich
mialo z nia problemy.

> Tyle pamietam od razu, jakby sie dalo przejrzec archiwa testow pc.com.pl,
> toby sie pewnie nieco wiecej znalazlo. Oczywiscie wszystkie zle nie byly,
> calkiem sporo testow bylo rzetelnie przeprowadzonych, ale jednak jak dla
> mnie za duzo bylo wpadek.

Nadal nie uwazam, ze opisane przez Ciebie przyklady sa wpadkami (z wyjatkiem
kabla IDE).

--
Pozdrawiam,
Pawel Pilarczyk