Re: No to we?my na warsztat monitory LCD...

Autor: Tomasz (cattomcat_at_hotmail.com)
Data: Mon 09 Sep 2002 - 10:11:49 MET DST

zuko / Shark von Cygnus wrote:
> 1. Czy od siedzenia przy takim monitorze rzeczywiście nie bolą oczy?
> Bo wiecie, to jest główny argument za kupnem nowego monitora. I głupio
> by było, gdybym polecił tej osobie wydatek rzędu 2000 zeta i gdyby
> dalej oczka bolały...
Napewno sporo mniej. W koncu w obu przypadkach trzeba sie wpatrywac w
male krzaczki.

> 2. Czy takie parametry ( 15'', 1024x768, 85Hz ) są wystarczające do
> komfortowej pracy? Zastosowanie to office i Internet, żadnych gier.
Zalezy jaki ten office. Jesli wszystko miesci sie na ekranie to ok.

> 3. Jaka jest trwałość monitora LCD? Tzn. ile latek może on poświecić?
> No bo wiecie, jeśli taki monitor postawi się na biurku i za 3 lata
> trzeba będzie znowu wydawać tyle szmalu, no to hmmm....
Po 3 latach pewnie pojawia sie wypalone pixele.
Satandardowo monitor uzywane 8 godzin dziennie powinien wytrzymac z 8 lat.

> 4. Nigdy jeszcze nie kupowałem monitora LCD i nie wiem na jakie
> parametry mam zwrócić uwagę, jakie parametry wyznaczają klasę tego
> sprzętu. Tak więc prosiłbym o jakieś wasze komentarze, ew. linki do
> stron gdzie ten temat jest szerzej rozwinięty.
Ja juz kupowalem. Kipilem maga 15'' i uzywalem go przez 2 miesiace.
Mial wbudowany filtr szklany - duzy minus bo odbijal swiatlo jak lustro,
poza tym nie mial rownomiernego podswietlenia.

> 5. Czy wśród monitorków LCD też są takie firmy, których lepiej się
> wystrzegać, jak samtron, aoc, czy jakieś takiej inne? I jakie to
> firmy? Tak samo z tymi dobrymi, co byście polecili z monitorków LCD?
> Kwota do wydania to maximum 3000 zł.
Ja wystrzegalbym sie paneli LG ! Nie monitorow ale paneli! Moga je stosowac
rozni producenci. LG nie potrafi wyswietlac bieli.

Po tym magu od kilku miesiecy szukalem lcd dla siebie i namierzylem dwa.
Jeden to najnoszy 17'' IBM , widzailem go w newsach , a i cena w USA do
przyjecia.
Drugi dostepny w Polsce to belinea 101740. To 17,4'' za 3300zl.
Jesli interesuja cie jakie lcd powinien miec parametry to popatrz na
parametry tej belinei. Wszystkie oprocz jasnosci , ktora na poziomie 230
candeli jest jakby ciut mala.
Monitory lcd belinea w Polsce bardzo trudno znalezc. Jedyne miejsce
gdzie mozna ten model znalezc to komputronik.
I tu jest problem, aby go kupic musialbym jechac do Poznania. Co jak co
, ale lcd przez internet nie wolno kupowac!

Co do 15'' to nie mam zdania. Dla mnie monitor musi miec wejscie DVI.
Te ktore go maja a sa dobre kosztuja 500zl wiecej od dobrych co go nie
maja. A bez DVI to nie ma sensu LCD kupowac.

Tom