No to wemy na warsztat monitory LCD...

Autor: zuko / Shark von Cygnus (shark.at.post.pl_at_man.lodz.pl)
Data: Sat 07 Sep 2002 - 22:56:23 MET DST

Witam.

No więc teraz muszę się zainteresować monitorkami LCD. Bo tak, jest
sobie osoba, po 50tce, która trochę używa komputera. Jak na razie ma
monitorek Belinea 15'', średniej klasy. Ale pracuje w rozdziałce
800x600 przy 85 Hz. No ale po kilku godzinach pracy bolą ją oczy. I
tak się zastanawiam, czy nie byłoby dobrym rozwiązaniem kupić dla tej
osoby monitorka LCD. Widziałem tak w cenie około 2000 zeta monitorki o
parametrach 1024x768, 85Hz. Myślę, że to by było niezłe. Ale nurtuje
mnie kilka spraw:

1. Czy od siedzenia przy takim monitorze rzeczywiście nie bolą oczy?
Bo wiecie, to jest główny argument za kupnem nowego monitora. I głupio
by było, gdybym polecił tej osobie wydatek rzędu 2000 zeta i gdyby
dalej oczka bolały...

2. Czy takie parametry ( 15'', 1024x768, 85Hz ) są wystarczające do
komfortowej pracy? Zastosowanie to office i Internet, żadnych gier.

3. Jaka jest trwałość monitora LCD? Tzn. ile latek może on poświecić?
No bo wiecie, jeśli taki monitor postawi się na biurku i za 3 lata
trzeba będzie znowu wydawać tyle szmalu, no to hmmm....

4. Nigdy jeszcze nie kupowałem monitora LCD i nie wiem na jakie
parametry mam zwrócić uwagę, jakie parametry wyznaczają klasę tego
sprzętu. Tak więc prosiłbym o jakieś wasze komentarze, ew. linki do
stron gdzie ten temat jest szerzej rozwinięty.

5. Czy wśród monitorków LCD też są takie firmy, których lepiej się
wystrzegać, jak samtron, aoc, czy jakieś takiej inne? I jakie to
firmy? Tak samo z tymi dobrymi, co byście polecili z monitorków LCD?
Kwota do wydania to maximum 3000 zł.

6. Ja wiem, że za taką kasę, to można super hiper 17tkę kupić o super
jakości obrazu, aleee... No powiedzcie, czy gdyby na biurku stała
17tka, rozdzielczość pracy 1027x768, 120 Hz odświeżania, super obraz,
to czy przy czymś takim od kilkugodzinnego siedzenia nie będą boleć
oczy?

Z niecierpliwością czekam na Wasze opinie :) Chciałbym z tego rozwinąć
większą dyskusję, bo o monitorkach LCD dość mało się na pececie pisze.
Z góry dzięki za pomoc :)

--
zuko / Shark von Cygnus
e-mail: shark at post.pl
"Dla podkreślenia wagi moich słów Siłacz palnie pięścią w stół."