Re: Zdechniety dziwnie Athlon i reklamacje.

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Tue 03 Sep 2002 - 20:51:34 MET DST

Hi,

Sniper wrote:

> Na to jeszcze przyjdzie trochę poczekać, zanim trafi "pod strzechy"...

To już kwestia paru lat tylko, mam nadzieję. Ta technologia
naprawdę mi się podoba.

> No jak nie. Przecież jak rozbebeszysz P IV, to zobaczysz, że rdzeń jest
> sporo mniejszy od tej blaszki.

No właśnie! Blaszka styka się z rdzeniem _dokładnie_ na takiej
samej powierzchni, co radiator bez blaszki :) Radiator poprzez
blaszę w takim razie _również_ styka się z takim samym obszarem
rdzenia i tylko poprzez ten obszar następuje oddalanie ciepła
do radiatora.

> Ja miałem takiego w łapkach i przyznam, że pasta była nałożona całkiem
> fachowo. W każdym razie ludzka ręka musiałaby się mocno postarać, żeby to

Nałożona -- OK. Ale czy wypełniała szczelnie wolną przestrzeń pod
blaszką do końca?

> Ale przecież specjalnie po to wymyślono pastę termoprzewodzącą, żeby te
> wszystkie nierówności wygładzić.

Ino że najlepsza pasta jest i tak o wiele gorsza niż gładki
radiator :)

> Myślę, że zastosowanie dwóch identycznych
> radiatorów z tym, że jeden będzie dokładniej oszlifowany dużej różnicy nie
> zrobi.

Oj, kłociłbym się :) Z tego co pamiętam z lektury różnych
tekstów wynika, że wyszlifowanie radiatora może w przypadku
procesorów FCPGA dać nawet parę stopni różnicy.

> Z tymi podsumowaniami się nie zgodzę do końca, bo trzeba by uwzględnić
> jeszcze całą masę innych czynników, jak rodzaj stopu z którego jest wykonany
> radiator, typ wentylatora na nim, typ obudowy, temp. w obudowie i na
> zewnątrz, itp. Identyczne zestawy chłodzące potrafią zupełnie różnie
> pracować w innych warunkach.

Zakładam przy tym podsumowaniu, że poza chropowatością powierzchni
styku radiatora cała reszta warunków jest stała.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./