Re: Zdechniety dziwnie Athlon i reklamacje.

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Wed 04 Sep 2002 - 13:00:14 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" napisał:

> No właśnie! Blaszka styka się z rdzeniem
> _dokładnie_ na takiej samej powierzchni,
> co radiator bez blaszki :)

Pentium IV z zerwaną blaszką ochronną, które miałem w łapkach miało rdzeń
dużo mniejszy od niej a cała przestrzeń między nim a blaszką była szczelnie
wypełniona pastą termoprzewodzącą. Na temat jakości tego systemu nie
wypowiadam się, bo widziałem zupełnie sprzeczne testy.

> Ino że najlepsza pasta jest i tak o wiele gorsza
> niż gładki radiator :)

No tak.

> Z tego co pamiętam z lektury różnych
> tekstów wynika, że wyszlifowanie radiatora
> może w przypadku procesorów FCPGA
> dać nawet parę stopni różnicy.

Niby tak, bo przecież każdy pisze, żeby go pięknie wypolerować. Tylko
wszystkie sprzedawane obecnie radiatory są na tyle gładkie, że raczej mija
się to z celem. Pasta wypełni wszelkie nierówności tak, że nie powinno być
różnicy.

Pozdrawiam,
Sniper