Re: policja i piracki program

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 03 Sep 2002 - 15:42:30 MET DST

Użytkownik "Lukasz Jakubowski" napisał:

> Moga miec problem, jak serwerownia jest otwierana
> na odcisk palca

To niestety ciągle jeszcze należy do przypadków szczególnych...

> prezesa nie ma pod reka bo i tak caly czas gdzies jezdzi.

To prezes w takim przypadku jest wzywany i ma obowiązek się stawić, a jak
nie, to policja już wie jak go ściągnąć. Poza tym... prezesi raczej rzadko w
ogóle zaglądają do serwerowni, bo się ich zwyczajnie boją. Od tego są
admini.

> Mnie w takiej sytuacji mogliby naskoczyc, wolalbym zeby mnie
> ciagali za utrudnianie niz stracic dobra prace....

Po pierwsze: jeśli utrudniasz pracę BSA, to w przypadku znalezienia
nielegalnego softu nie masz ŻADNEJ możliwości tłumaczenia się. Od razu
dostajesz kolegiatę. Koszty są naprawdę ogromne. Jeśli nie utrudniasz im
pracy, tylko z nimi współpracujesz (czytaj: udostępnisz im pomieszczenia bez
oporu), to znalezienie nielegalnego softu może zakończyć się tylko
konieczności ich odinstalowania na oczach funkcjonariuszy lub zniszczeniem
odpowiednich nośników i załagodzeniem sprawy do upomnienia lub minimalnej
kary.

Po drugie: w każdej firmie obowiązek posiadania legalnego softu spoczywa na
administratorze sieci i szefie działu technicznego. Jeśli oni o to
odpowiednio wcześniej nie zadbają, to odpowiadają z własnej kieszeni. I
raczej jestem przekonany, że nawet niezwykle wynagrodzenie (akurat wiem, ile
tu można zarabiać), nie pokryje kosztów kary. Inna sprawa, że jeśli firma
się nad tobą zlituje, to pokryje ci koszty grzywny. A później wywali z
roboty, boś nie dopilnował...

> Nie wiem jakie logi masz na mysli, ale na serwerach
> uniksowych, przy klientach Windows autoryzujacych
> sie poprzez np. sambe

Z samby również wiele można wyczytać, ot chociażby jakie komputery logowały
się do sieci. Wtedy łatwiej zidentyfikować wszelkie brakujące maszyny, które
np. z jakichś powodów "dostały nóżek" tuż przed kontrolą.

Pozdrawiam,
Sniper