Re: Więcej RAM, wolniejszy komputer:(

Autor: Karol Michalak (orient_at_wytnij_to.icho.edu.pl)
Data: Thu 26 Sep 2002 - 11:50:45 MET DST

Konrad May-Gizynski wrote:

> "Karol Michalak" <orient_at_wytnij_to.icho.edu.pl> wrote in message
>
> To "normalka" na wszystkich plytach. Szczegolnie jak sie nie zna innego
> wytlumaczenia...

To nie jest "Normalka" na wszystkich płytach. Na markowych płytach jest to
rzecz mało spotykana. Więcej, na dobrych płytach nie ma problemu nawet jak
się w jednym banku umieszcza kostki RAM różnych producentów. Płyty
produkowane przez PcShita i podobnych zwykle takich rzeczy nie trawią.
Czasami nawet w sasiednich bankach im to przeszkadza. Tak jak mieszanie
pamięci EDO z normalnymi (i być może mamy tu taki przypadek). Na lepszej
płycie to bez problemu pójdzie. Sam mam w domu firewalla na płytę
ASUSA/iP133, jest tam pomieszana pamięć i wszystko chodzi jak talala. Na
szajsie nie ma szans aby to się udało. Dobrze jak komputer odpali.

> Oczywiscie, wiem ze maja takie ograniczenie. I wydaje mi sie, ze przy
> polowie ilosci pamieci cache (tzn. 256 kB) buforuja tylko 32 MB. Ale nie
> pamietam tego na pewno, wiec sie nie bede upieral.

Źle się Tobie wydaje. 256 kB wystarcza na 64 MB RAM. W czasach 486 też
wystarczało.

> Konkretnie, to zalezalo to od rodzaju pamieci cache - 8 czy 11 bitowa czy
> cos takiego.

Ręce opadają jak się coś takiego czyta.

> Wielkosc byla zazwyczaj standardowa - 512 kB.

512 to zaczęto standardowo montować na płytach dopiero w płytach z
chipsetami TX. Wcześniej to nie było czeste i raczej dotyczyło płyt
serwerowych. Zwykle jednak to była opcja. Standard 256kB cache z
możliwością rozszerzenia do 512 trwał od późnych płyt pod 486 do czasów
płyt z chipsetem TX. Później pod socket super7 powstawały płyty
posiadające nawet maksymalną ilość pamięci cache L2 tj. 2MB.

Pozdrawiam

karol

--
Odpisując, wytnij wstawkę antyspamową w adresie.