Re: IBM 60gb z serii ICL 120GXP

Autor: Tomek (thnet_at_poczta.onet.pl.USUNTO)
Data: Sat 24 Aug 2002 - 21:27:23 MET DST

> I dysk 42 stopni (zamontowany w komorze
> 3,5") nie przekroczył.

to jest OK. Powyżej 50 może być problem, a poważne ryzyko to dopiero ponad
60 stopni (to max norma IBMa)

> Slyszalem juz dzisiaj ten dzwiek przy 29 stopni
> (przy rozgrzewajacym sie dysku , po wlaczeniu komputera).

może bardziej niż o samą temperaturę chodzi o jej gwałtowną zmianę ??? tego
już nie wiem...

> ad.2 co do wad, ponoc seria ICL nie ustepuje duzo serii DTLA w
> awariach i to mnie martwii.

Ja mam inne doświadczenia w tym względzie. DTLA padały prawie wszystkie a ze
120GXP psuje się odsetek porównywalny z innymi markami. Choć teoria oparta
na mało miarodajnej grupie bo "obrocie" tylko kilku sklepów...

> Mialem DTLA 46gb 7200obr ktore (u)padlo mi
> i serwis niestety nie chce przyjac reklamacji :( Stąd moje obawy.

a to dlaczego, dziwne ??? Są uszkodzenia mechaniczne czy co ???

> A dzien wczesniej przed zakupem IBMa brat przyniosl nowiuska Barracude
> IV i ta na dzien dobry zasypala mnie BADami.

zdarzy się i wadliwa Barrcuda, cudów nie ma, ale to dobre dyski...

> Stąd mój ponowny wybór
> IBMa. A poza tym ze glosniejszy minimalnie od BIV to musze powiedziec

Pamiętaj, że barracudy są fabrycznie ustawiane w "cichy" (wolniejszy) tryb
pracy a IBM na max wydajności. Żeby porównywać te dyski (pod względem hałasu
i szybkości) trzeba najpierw jednakowo to ustawić. Wielu testujących o tym
zapomina i wtedy wychodzi im, że barracuda cichsza i wolniejsza a tak
naprawdę to parametry tych dysków są bardzo podobne...

> ze smyka aaaz miło :-)

mój też :))) oby jak najdłużej...

--
Tomek