Re: IBM 60gb z serii ICL 120GXP

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Sun 25 Aug 2002 - 10:32:46 MET DST

"Tomek" napisal(la) dnia 2002-08-24 21:27, te oto slowa:

> to jest OK. Powyżej 50 może być problem, a poważne ryzyko to dopiero ponad
> 60 stopni (to max norma IBMa)

> może bardziej niż o samą temperaturę chodzi o jej gwałtowną zmianę ??? tego
> już nie wiem...

Wysoka temp. oraz jej wariacje powoduja destabilizacje nosnika (utrate
stabilnosci magnetycznej osrodka - domeny).
To pociaga za soba bledy pozycjonowania itd. ;-)

P.S.

120GXP jest zaopatrzony w mechanizm rampy parkingowej (Load/Unload),
ktory uaktywnia sie np. w trybie bezczynnosci (pomimo swoich
niezaprzeczalnych zalet ma i wady). Ten mechanizm _generuje_
"specyficzny dzwiek".

--
Best regards, Kosh                                 khn(at)wp(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"