Re: IBM 60gb z serii ICL 120GXP

Autor: PRL (prlalfa_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 24 Aug 2002 - 23:57:04 MET DST

Dnia Sat, 24 Aug 2002 21:27:23 +0200, "Tomek"
<thnet_at_poczta.onet.pl.USUNTO> napisał(a):

>a to dlaczego, dziwne ??? Są uszkodzenia mechaniczne czy co ???

Niestety. Na boku złącza IDE jest małe nadłamanie.
Dysk w plecy :( A kosztował bagatela 1,2 tys PLN.

>zdarzy się i wadliwa Barrcuda, cudów nie ma, ale to dobre dyski...

I ja mam takie zdanie, tylko akurat w tym popłochu , przy zmianie
dysku , gdzie musialem szybko pozgrywac wszystko na nowy dysk okazalo
sie ze lepiej wypadl IBM. (czego oczy nie widza , to serce nie boli)

>Pamiętaj, że barracudy są fabrycznie ustawiane w "cichy" (wolniejszy) tryb
>pracy a IBM na max wydajności. Żeby porównywać te dyski (pod względem hałasu
>i szybkości) trzeba najpierw jednakowo to ustawić. Wielu testujących o tym
>zapomina i wtedy wychodzi im, że barracuda cichsza i wolniejsza a tak
>naprawdę to parametry tych dysków są bardzo podobne...

Nie sprawdzałem parametrów bo i tak na 100% mam bandwitch 100% ;)
przy udma33 kanał zapchany , bez wolnych przesmyków.
Różnicę widac przy zmianie z 5400 na 7200.oj to jest róznica naprawde
zauwazalna.
Dyski SEAGATE BARRACUDA oraz IBM oczywiscie najpierw ustawialem softem
ściągnietym z odpowiednich stron producenta. IBMowski FeatureTool jest
bardzo fajny, a po ustawieniu najcichszego poziomu glosnosci nadal IBM
byl i jest glosniejszy od Barracudy. Mnie to jednak nie przeszkadza -
to i tak nie ma porownania do tych dyskow z przed 5 lat (np. caviar
pio4 :P) gdzie "klum-kały" te dyski :)

Teraz spokojnie moge sie polozyc spac ;)

DZIEKI
POZDRAWIAM
PRL