Re: IBM 60gb z serii ICL 120GXP

Autor: PRL (prlalfa_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 24 Aug 2002 - 20:48:32 MET DST

Dnia Sat, 24 Aug 2002 16:45:08 +0200, "Tomek"
<thnet_at_poczta.onet.pl.USUNTO> napisał(a):

>Zaparkował głowice tak jak przy wyłączaniu kompa i potem normalnie ruszył
>dalej ??? Mój 40 z tej samej serii też tak zrobił. To jakaś rekalibracja
>pozycjonera głowic - im dysk będzie cieplejszy tym częściej będzie musiał to
>robić... Ja swojego przykręciłem tak aby miał lepszą wentylację (temp spadła
>z ok 50 do 35 stopni) i ten "klik" już się nie powtórzył. To jak to nazywasz
>"piii" od czasu do czasu jest normalne - wszystkie dyski wykonują jakieś tam
>skanowanie, reklalibrację termiczną itp. - zwykle właśnie w czasie
>bezczynności "kontroler bawi się" w te testy :)))

> [...]

Po pierwsze dziekuje za odpisanie. 3 razy tego dnia sprawdzalem czy
ktos nie odpisal mi :)

ad.1. Tak wlasnei zrobil 2 razy - po PIIII jakby zaparkowal - ten sam
dzwiek. Potem ruszyl. Do Motherboard Monitor dorzucilem ten "plugin"
sprawdzajacy temp. dysku. I dysk 42 stopni (zamontowany w komorze
3,5") nie przekroczył. Slyszalem juz dzisiaj ten dzwiek przy 29 stopni
(przy rozgrzewajacym sie dysku , po wlaczeniu komputera).

ad.2 co do wad, ponoc seria ICL nie ustepuje duzo serii DTLA w
awariach i to mnie martwii. Mialem DTLA 46gb 7200obr ktore (u)padlo mi
i serwis niestety nie chce przyjac reklamacji :( Stąd moje obawy.

A dzien wczesniej przed zakupem IBMa brat przyniosl nowiuska Barracude
IV i ta na dzien dobry zasypala mnie BADami. Stąd mój ponowny wybór
IBMa. A poza tym ze glosniejszy minimalnie od BIV to musze powiedziec
ze smyka aaaz miło :-)

PRL