Re: nowy AMD - Thoroughbred "B" !

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Fri 23 Aug 2002 - 21:43:31 MET DST

> Porwoanej sobie wyniki przy taktowaniu 133/133 oraz 133/166, roznice
> mniejsze niz by mozna sie spodziewac,
Ja nie spodziewałbym się tutaj _żadnych_ różnic. Rozwinąłbym wątek, ale
GLide (znowu ;)) mi się wtarabanił, więc problemy przestoju danych w mostku
północnym chyba sobie darujemy...;))

>Tak samo w przpadku SDR vs DDR.
Zdecydowanie nie tak samo...Naprawdę uważasz, że podwojenie prędkości
przesyłania danych między uP a RAM nie wpływa na wydajność ? Proszę,
uzasadnij tę tezę...

> To sa testy Toma...
No tak. To może napisać każdy, tak jak i twierdzić, że Tom specjalnie
faworyzuje AMD ;)) Ale akurat wyniki, o których mówię, są zgodne z teorią.
Wolniejsza praca RAM = mniejsza wydajność. Nawet dla Athlona !

> A czy ja cos takiego napisalem :)
Uściślijmy: napisałeś " nie sa tak zalezne od przpustowosci pamieci ".
Ponawiam prośbę: uzasadnij to.

> He?
> Ja pisalem tylko o przepustowosci pamieci :)
Tak, jakby dla procesora stanowiło to różnicę !! Procesor do pamięci dostaje
się przez FSB i mostek północny. Niewiele da mu superszybka pamięć
(troszeczkę da), jeśli cała ta szybkość utknie w ciasnym FSB !

> Ale to jest jedynie Twoje IMO :)
Oczywiście, przecież to napisałem. Jestem do niego przywiązany, ale nie
fanatycznie ;)) Można mnie przekonać. Ciebie - mam nadzieję - też. A AMD ma
długie i chlubne tradycje w niedopracowywaniu współpracy z RAM (a
przynajmniej w robieniu to gorzej od Intela, np. K6 vs Pentium, P2 itd..
(DIB), Pierwsze wersje Athlona i jego cache taktowane w szybszych modelach
clk/3)

> Nie powiem czym mi to zajezdza :P

Wal śmiało, bo teraz ja nie wiem, o co Ci chodzi. Bo mi tylko o to, że gila
mnie rodzaj gniazdka, zależy mi na tym, żeby _obie_ firmy wywierały na
siebie silną presję. A najlepiej, żeby dołączyła do nich jeszcze jedna (VIA
?, Motorola ?, Transmeta ? może nVidia ?)

pozdro...
sprocket