Re: Tania karta graficzna

Autor: cenzor_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 19 Aug 2002 - 15:26:35 MET DST

> Krzysiek wrote:

> I wyszlo Ci ze GF2 mx400 jest szybszy od GF256DDR :>>

Czytam, czytam i muszę się wtrącić, bo widzę, że niewiedza i brak doświadczenia
bierze górę.
Na wstępie krótkie info: od kilku lat sprzedaję na giełdzie karty graficzne,
itp. Wskutek wymogów szefa jestem zmuszany do przeprowadzania szczegółowych
testów wszystkich sprzedawanych kart - głównie po to, by nie wciskać klientowi
kitu, tylko podawać realne fakty.

No i pozwoliłem zajrzeć sobie do moich testów, a z nich faktycznie wynika, że
GF 2 MX 400 jest szybszy od starego GF 256 z pamięciami DDR. Nie jest to może
jakaś gigantyczna różnica, jak pisze Sniper, ale dość spora. Chyba nie bez
powodów GF 2 MX 400 dłużej zagościł na rynku - zwłaszcza, że jest sporo tańszy.

Tutaj jeszcze jedno spostrzeżenie: wyniki testów przepustowości pamięci DDR na
kartach GF 256 są lepsze od pozostałych kart na SDR - niestety w praktyce
różnice te się już zacierają. Może chodzi o kwestię optymalizacji sterowników
do tych kart pod DirectX 6.0. Teraz liczy się tylko 8.x, a nawet najnowsze
detonatory tutaj już nic nowego nie wnoszą, ponieważ aktualizują jedynie
obsługę najnowszych układów.

Na koniec fakty. W swoich szpargałach znalazłem test ponad 40 kart klasy GF 256
i GF 2 MX 200 - 400. Czołówkę zajmują GF 2 MX 400 wyprodukowane w tym roku
(chyba dzięki stosowaniu lepszych pamięci), później przeplatają się GF 256 DDR
ze starszymi GF 2 MX 400 i na końcu proste GF 2 MX 200.

Bye For Now,
Cenzor
cenzor_at_poczta.onet.pl