Re: HDD IBM 20-80GB

Autor: Piotr C. (pczern_at_icpnet.pl)
Data: Mon 19 Aug 2002 - 00:10:57 MET DST

Użytkownik "Czapski Pawel" <sbd_at_teby.prv.pl.NOSPAMM> napisał w wiadomości
> ...jak twierdzisz, ze kawalek 'jakiejs tam' uszczelki izoluje 'swiat
> zewnetrzny' od 'wewnetrznego' no coz...

No a jak myślałeś. Rozebrałem wiele dysków, od Connera 80M po Caviara 20G.
Może nie widziałeś IBM-a rozwalonego. Przy braku sylikonowej (?) uszczelki,
widać talerze, słychać szum powietrza, i lekki podmuch (widać po przyłożeniu
papierosa). Kurz leci prosto na talerze.

> Kazdy HDD jest hermetycznie zamykany a wszelkie inne 'gadgety
> uszczelniajace' sluza tylko i wylacznie w posredniej ochronie przed
'swiatem
> zewnetrznym'...
> ...ale jest kompletna bzdura, ze 'ta uszczelka' uszczelnia dysk... COME ON
To co piszesz jest kompletną bzdurą. Napisałem wyzej jak jest. Więc co w
takim razie uszczelnia? Może ta 4-milimetrowa szpara, jaka objawia się po
zerwaniu uszczelki? Można tam nóż kuchenny do środka wsadzić aż do
przeciwległej ścianki

> Zreszta proponuje w akcie desperacji rozebrac jakikolwiek dysk.
j/w

> Gdybys rzeczywiscie rozszczelnil dysk.... raczej sypnal by ci sie tego
> samego dnia...

No właśnie, a IBM po tygodniu sie spieprzył. Mimo czasu dostępu >1minuty do
pojedynczego bloku, dało się _wszystko_ odczytać po ponad tygodniu takiej
pracy.

> A co do trwalosci IBM z tej pechowej pechowej serii... zwroty serwisowe u
> jednego wiekszych dostawcow HDD (nie pisze o kim mowa...zeby nie robic im
> reklamy)... siegaly 30-40%....

No to ja trafiłem na te 60-70%. Prawdopodobieństwo 60-70%, więc jest to
możliwe.