Re: ECS - nie taki z造 ... (zrobilo sie dlugie)

Autor: 666 (szescszesc66_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 16 Aug 2002 - 20:18:46 MET DST

Krzysiek
>666
>
> Pffff... A o to chodzi :) Odpowiedz jest prosta.

Odpowiedz to ja znam, chodzi o to, ze opcja w biosie jest, chociaz od dawna
nie dziala.

> Korzystaja z informacji zapisanych w kosci pameici. Choc wydaje mie sie ze
> kiedys widzialem plyte na i810, gdzie bios chyba podawal rekomendowane
> ustawiania CAS, ale maksymalnego taktowania nie podawal. Np Sandra podaja
> mozliwe ustawienia CAS prz danym taktowaniu np CL 2-2-2 przy FSB100 albo
> 3-3-3 przy FSB133.

Autodetekcja CAS pewnie nie istnieje, bo i po co zreszta, za duzo zalezy
od okreslonego modelu, ale samo fsb moze i wykrywa.

> Precyzyjniej to sa plyty odpornijsze na rozne konfiguracje i duza ilosc
> podlaczonego sprzetu.

Jesli stwierdzasz to na podstawie postow na grupie, to masz mocno
zafalszowany obraz (wybacz, ale nie przeczytam archiwum, bo widze
ze jest tu taka masa postow, ze po prostu wymiekam).

Masa ludzi wysyla na rozne grupy (zupelnie losowe) rozne "problemy" (pol
biedy jak podadza o co chodzi), czesto sami nie wiedza co jest ich
prawdziwym powodem, zmieniaja plyte, a potem mowia ze ecs, lg czy inne
costam jest do dupy, chociaz niewiele ma to wspolnego z prawda. Zazwyczaj
laczy sie to ze sklonnoscia do wynoszenia pod niebiosa "nowego" sprzetu. Dla
mnie takie opinie sa bezwartosciowe.

Oczywiscie nie tylko takie posty sa na grupie, ale jesli je odjac, to
zostaje
ich tak niewiele, ze ilosciowo staja sie rownowazne opinii kilkunastu
znajomych. Dlatego jak widze, ze u wszystkich z nich dziala konfiguracja
oparta na ecs, to nie widze podstaw do tego zeby twierdzic, ze jest to
plyta jakos nadzwyczajnie mniej odporna (wliczam znajomego sprzedajacego
komputery i skladajacego rowniez sporo na ecs)

Jesli ktos sobie sklada komputer to oplaca sie mu wziasc tansza plyte,
sprawdzic swoja konfiguracje, a nie bezmyslnie kupowac od razu
najdrozsza. Wedlug mnie asusy sa znacznie przeceniane (chociaz to
dobre plyty) i nie warte tylu pieniedzy. ECS przynajmniej kosztuje
tyle ile jest wart.

Pozdrowienia