Re: ECS - nie taki z造 ... (zrobilo sie dlugie)

Autor: Krzysiek (silverman_at_oldschoolmotherfucker.com)
Data: Fri 16 Aug 2002 - 19:44:06 MET DST

"666" <szescszesc66_at_poczta.onet.pl>, wrote in

> Nie mozna przetaktowac p4 zmieniajac mnoznik z np. 8 na 9. Mozna
> tylko zmienic czestotliwosc magistrali (chociaz w biosie sa obie
> opcje). Mnoznik czestotliwosci jest staly.

Pffff... A o to chodzi :) Odpowiedz jest prosta. Procesor ma zablokowany
moznik i nie zmienisz tego. Juz od czasow P166MMX Intel wprowadzal blokady
mnoznika. Normalnie AMD tez maja zablokowany mnoznik dopiero polaczenie
mostkow L1 zdejmuje blokade.

> Bo ja wiem, dziwnie to sie zachowywalo. Nie jestem pewien, czy nie ma
> mozliwosci sprawdzenia czestotliwosci pamieci. Czyzby wszystkie
> programy diagnostyczne korzystaly z ustawienia biosu?

Korzystaja z informacji zapisanych w kosci pameici. Choc wydaje mie sie ze
kiedys widzialem plyte na i810, gdzie bios chyba podawal rekomendowane
ustawiania CAS, ale maksymalnego taktowania nie podawal. Np Sandra podaja
mozliwe ustawienia CAS prz danym taktowaniu np CL 2-2-2 przy FSB100 albo
3-3-3 przy FSB133.

> No wlasnie, wiec nie mozna powiedziec ze jakas plyta jest stabilniejsza
> niz druga, bo ta ktora jest niestabilna nie nadaje sie do uzytku.

Precyzyjniej to sa plyty odpornijsze na rozne konfiguracje i duza ilosc
podlaczonego sprzetu.

> Niestabilny troche brzmi tak jakby cos czesciowo nie dzialalo, ale
> dawalo sie to zaakceptowac, dlatego to pojecia troche mi nie pasuje.
> Porownuje sie stabilnosc, tak jakby ktos chcial uzywac elementow
> "troche" niestabilnych.

Dlatego wole okreslenie takie jak wyzej napsialem.

--
Krzysztof Szczepanek mailto:silverman_at_go2.pl
!!Music's for you and me, Not the fucking industry!!