Re: ECS - nie taki z造 ... (zrobilo sie dlugie)

Autor: 666 (szescszesc66_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 16 Aug 2002 - 19:04:12 MET DST

> Sam doszedlem z pierwszego postu :)

:)

> No nie produkuje, ma inzynierow, co pisza biosy do plyty.

Przyznaje sam nie wiem, jak to jest z tym pisaniem biosow.

> Nie bardzo rozumiem.

Nie mozna przetaktowac p4 zmieniajac mnoznik z np. 8 na 9. Mozna
tylko zmienic czestotliwosc magistrali (chociaz w biosie sa obie opcje).
Mnoznik czestotliwosci jest staly.

> No czytam, ale skad plyta miala by wpasc na pomysl ustawiania FSB133 bo
> pameici sa PC133. BIOS chyba nawet nie mozliwisci tego sprawdzenia :)
> Mozesz sobie poprzegladac jakie moga byc cyrki zkomputerami. Ja mialem
> kiedys przypadke ze okreslony egzeplarz karty graficznej nie chodzil na
> okreslonym egzaplarzu plyty glownej. Takie same modele karty graficznej
> chodzily na tym egzaplarzu plyty glownej, a ta okreslona karta chodzila na
> innych plytach tego modelu.

Bo ja wiem, dziwnie to sie zachowywalo. Nie jestem pewien, czy nie ma
mozliwosci sprawdzenia czestotliwosci pamieci. Czyzby wszystkie
programy diagnostyczne korzystaly z ustawienia biosu? Jak bede wylaczal
komputer to sprawdze, czy nie da sie niczym wykryc pamieci 133 ustawionej
na 100.

> Ja rozumiem tak: komputer jest albo stabilny albo niestabilny :)

No wlasnie, wiec nie mozna powiedziec ze jakas plyta jest stabilniejsza
niz druga, bo ta ktora jest niestabilna nie nadaje sie do uzytku.

> Steroniki moga wywolac zwyis systemu co w konsekwencji zawieszenie sie
> zestawu. Czysty zwis sprzetowy to wina sprzetu :)

Jak sama nazwa zreszta wskazuje, ale trzeba jednak przyznac, ze jak
sie cos wiesza z winy sprzetu, to juz jest bardzo powazny problem, jesli
nie dotyczy chlodzenia to zazwyczaj jakis element kwalifikuje sie do
wymiany.
Niestabilny troche brzmi tak jakby cos czesciowo nie dzialalo, ale dawalo
sie to zaakceptowac, dlatego to pojecia troche mi nie pasuje. Porownuje
sie stabilnosc, tak jakby ktos chcial uzywac elementow "troche"
niestabilnych.

Inaczej jest w przypadku sterownikow, ktore niemal zawsze posiadaja
jakies bledy, a mimo to mozna ich uzywac bez wiekszych problemow.

> No to pewnie wina systemu operacyjnego albo uszkodzony byl kontroler.
> Z plyta to raczej malo mozliwe.

Kontroler dziala do dzis, jakistam adaptec, nagrywarka zreszta tez juz ma
potezny staz. Tamta plyta tez nie wrocila (sprzedana), nowy uzytkownik
sie nie skarzyl. Jesli cos bylo z systemem, to poprawila to wymiana plyty -
teraz juz naprawde ciezko stwierdzic skad sie to bralo.

Pozdrowienia