Re: ECS - nie taki z造 ... (zrobilo sie dlugie)

Autor: Krzysiek (silverman_at_oldschoolmotherfucker.com)
Data: Fri 16 Aug 2002 - 18:30:19 MET DST

"666" <szescszesc66_at_poczta.onet.pl>, wrote in

> No to napisze teraz prosto i wyraznie:

Sam doszedlem z pierwszego postu :)

> ECS nie produkuje biosow, wiec moze on zawierac opcje nie dzialajace.

No nie produkuje, ma inzynierow, co pisza biosy do plyty.

> Tak jest na przyklad z mnoznikiem magistrali dla p4, jest wszedzie, a
> nie dziala.

Nie bardzo rozumiem.

> Czytaj wyzej, sorki, ze wczesniej tak niejasno.

No czytam, ale skad plyta miala by wpasc na pomysl ustawiania FSB133 bo
pameici sa PC133. BIOS chyba nawet nie mozliwisci tego sprawdzenia :)
Mozesz sobie poprzegladac jakie moga byc cyrki zkomputerami. Ja mialem
kiedys przypadke ze okreslony egzeplarz karty graficznej nie chodzil na
okreslonym egzaplarzu plyty glownej. Takie same modele karty graficznej
chodzily na tym egzaplarzu plyty glownej, a ta okreslona karta chodzila na
innych plytach tego modelu.

> Musieliby chyba plyty w workach na ziemniaki wozic.

Zapewne stosuja tez gorsze technologicznie uzadzenia, nie maja odpowiednio
przeszkolego presonelu, mozna tylko gdybac.

> podczas gdy ja uwazam to za niepotrzebne uogolnienie.

A to fakt.

> Ciekawy jestem jak diagnozujesz ze to wylacznie plyta jest
> niestabilna, a nie np. sterownik?

Po to moge sprawdzic rozne wersje steronikow, moge potestowac rone karty
rozszezen, monitorowac momenty niestabilnosci by wykluczyc procesor czy
zasilacz.

> To zwykla oszczednosc, nie obarczona wielkim ryzykiem.

Jak ktos lubi...

> Mozliwe, ze to dlatego ze inaczej rozumiesz stabilnosc.

Ja rozumiem tak: komputer jest albo stabilny albo niestabilny :)

> Jesli komputer sie zawiesza, to staram sie znalezc odpowiedzialny za to
> element,

No to normalne.

> rzadko uznaje to za element wadliwy, nie nadajacy sie do uzytku,

Nie koniecznie, moze byc konflikt uzadzen, przez co komputere w okreslonej
sytuacji jest niestabilny. Wtedy trzeba popstu pozmieniac sloty.

> a nie "niestabilny".

Karta garficzna moze byc niestabilna bo ma nie wydajne chlozenie, albo
jest za slaba wentylacja w budzie. Jest za duzo chorych mozliwosci by
uogoniac.

> Pojecie stabilnosci raczej dotyczy imo sterownikow,

Steroniki moga wywolac zwyis systemu co w konsekwencji zawieszenie sie
zestawu. Czysty zwis sprzetowy to wina sprzetu :)

> Teraz juz nie wiem jaka to byla plyta, po prostu tego problemu juz sie
> nie da rozwiazac, wiec sobie darowalem szczegoly. Nie mam dostepu do
> tamtej plyty. Wierz lub nie, ale troche sie znam na sprzecie, bios
> kontroler wykrywal,

No to pewnie wina systemu operacyjnego albo uszkodzony byl kontroler.
Z plyta to raczej malo mozliwe.

> Odnioslem inne wrazenie, na grupie jest sporo obelg na sama firme
> tylko z powodu jednego wadliwego produktu.

Na grupie jest sporo ludzi piszacych by pisac...

--
Krzysztof Szczepanek mailto:silverman_at_go2.pl
!!Music's for you and me, Not the fucking industry!!