Re: ECS - nie taki z造 ... (zrobilo sie dlugie)

Autor: 666 (szescszesc66_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 16 Aug 2002 - 18:06:03 MET DST

Krzysiek
> 666
>
> > Wlasnie 100/100 przy pamieci 133,
> Wybitan konfiguracja :)

Mialo byc na poczatku 100/133 ale skoro nie chodzilo to warto bylo
sprobowac.

> Tak ale strasznie to zakrecone wszytsko bylo :)

No to napisze teraz prosto i wyraznie: mial swoja pamiec 128mb 133mhz.
Jak by nie ustawial nie dzialala.
Wzial pamiec 100Mhz (pozyczona) i chodzila 100/100.
Wsadzil swoja pamiec 133mhz razem z ta 100mhz i dzialalo.
Juz jasniej nie mozna. Ta pamiec u niego dzialala, ale tylko razem z
pamiecia
100mhz, podczas gdy nie dzialala z inna (tez pozyczona) pamiecia 133,
a takze nie dzialala w ustawieniu 100/133.

> A wniosek jest dla mnie zabwny :) Plytasama sobie nic nie ustawi to ty
> decydujesz o taktowaniu.

Nie zawsze dzialaja opcje w biosie nawet jesli sa. ECS nie produkuje biosow,
wiec moze on zawierac opcje nie dzialajace. Tak jest na przyklad z
mnoznikiem
magistrali dla p4, jest wszedzie, a nie dziala.

> A niby czemu? Mogalo sie tak zdazyc ze akurat ta plyta nei chciala dzialac
> akurat z tymi pamieciami.

Czytaj wyzej, sorki, ze wczesniej tak niejasno.

> Powinna byc zanim plyta opusci fabryke.

Nawet jesli jej nie ma, to nie musi to oznaczac, ze az 40% plyt jest
wadliwa.
Musieliby chyba plyty w workach na ziemniaki wozic.

> A czy a napisalem ze ustajniaja?

Napisales ze gdyby mieli sie czym chwalic to by opublikowali dane o wadach.
W sumie to nie jest takie wazne.

> No nie wiem, akurat ta plyta jest tak bardzo popularna. O innych
> praktycznie wogle sie nie wspomina.

Wlasnie o to mi chodzi, dyskusja jest na temat ECS nie taki zly. Ta plyta
pod amd moze i jest kiepska, ale na inne nie ma co narzekac, widzialem
sporo takich plyt pod p4 i roznych konfiguracjach (naprawde niektore
dziwaczne) i nie ma na nich problemow. Oczywiscie w tym momencie
ktos moze mi zarzucic ze to nie jest proba statystyczna itp, ale takze
nie jest taka proba archiwum tej grupy, wiec czuje sie rozgrzeszony.
Ludzie ktorzy wysylaja do tego watku twierdza ze ogolnie ecs jest do
niczego,
podczas gdy ja uwazam to za niepotrzebne uogolnienie.

> Jak udowodnisz ze jest niestabilna i ze jest to wina plyty to nei ma
> problemu. Widac, ze nie pracujesz w sprzecie.

Nie pracuje, ale to jeszcze nie znaczy ze nic nie wiem. Zazwyczaj w sklepach
nie ma problemu z wymiana, ale to zalezy od sprzedawcy. Troche rzeczywiscie
tutaj przesadzilem. Ciekawy jestem jak diagnozujesz ze to wylacznie plyta
jest
niestabilna, a nie np. sterownik?

> Sorry ale LOL
> Samobojca jestes czy co?

Nie, po prostu uwazam ze jestem w stanie poswiecic ewentualnie jeden
dzien na wymiane plyty za cene nizsza o te 300 zlotych. Prawdopodobienstwo
trafienia na zly egzemplarz jest wg mnie niewielkie, a klopot z wymiana
rowniez.
To zwykla oszczednosc, nie obarczona wielkim ryzykiem.

> Tak mysalem ze sie srednio znasz na sprzecie, teraz mam pewnosc, ze sie
> slabo znasz.

Mozliwe, ze to dlatego ze inaczej rozumiesz stabilnosc. Jesli komputer sie
zawiesza, to staram sie znalezc odpowiedzialny za to element, i jesli nie
jest
to sterownik, to nawet jesli zawiesza sie rzadko uznaje to za element
wadliwy,
nie nadajacy sie do uzytku, a nie "niestabilny". Pojecie stabilnosci raczej
dotyczy
imo sterownikow, gdyz powoduja one o tyle wiecej bledow, ze nie "widac"
bledow sprzetowych (ktore powinny byc ekstremalnie rzadkie).

> To zes podal szczegoly. Jaki kontroler, jaka plyta abita, jaka dokladniej
> konfiguraja, jakie systemy operacyjne probowales, czy kontroler byl
> wykrywany przez bios, probowales rozny slotow,. Wyslales maila so supportu
> obu firm.

Teraz juz nie wiem jaka to byla plyta, po prostu tego problemu juz sie nie
da rozwiazac, wiec sobie darowalem szczegoly. Nie mam dostepu do tamtej
plyty. Wierz lub nie, ale troche sie znam na sprzecie, bios kontroler
wykrywal,
sloty probowalem wszystkie, a mail do supportu znajomy sam wyslal na
samym poczatku, co nie zmienia faktu ze nic nie poradzili. A te sloty to juz
mi bokiem wychodza, wtedy tez sie kazdy madry glupio pytal o nie.

> Alez nikt czegos takie nie twierdzi, poprostu z niektorymi to jest kpina.

Odnioslem inne wrazenie, na grupie jest sporo obelg na sama firme
tylko z powodu jednego wadliwego produktu.

Sorki jesli cos bez sensu napisalem, ale watek tak sie rozbudowal ze ciezko
go
sledzic, na szczescie juz ktos drugi podobny zalozyl, to pewnie sie zaraz
uspokoi (no chyba ze wszyscy beda te same posty na dwa watki wysylac)

Pozdrowienia